Sökning: "Digitalization of professional education"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Digitalization of professional education.

  1. 1. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Georgia Keramidari; Olubusayo Esther Adebayo; [2023]
    Nyckelord :Online education; E-learning; Capabilities; Teachers’ experience; Secondary school education; Pandemic; COVID-19; Online teaching; Distance learning; Educational affordance;

    Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER

  2. 2. Molnbaserad revision : En studie om revisorers användning av molnbaserade tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Nuri Erdogan; Cantürk Kilic; [2023]
    Nyckelord :Audit process; digitalization; cloud-based auditing; cloud-based services; Revision; molnbaserad revision; molntjänster; AI; revisionsprocess; digitalisering.;

    Sammanfattning : Inledning: Digitaliseringen har påverkat samhället i stor utsträckning under de senaste åren ochdetta kan också observeras i olika företagsverksamhet, som började använda nya teknologier(Manyika et al., 2011). LÄS MER

  3. 3. Bedömning inom programmering i teknikundervisningen : En kvalitativ studie som beskriver hur verksamma tekniklärare arbetar med undervisning och bedömning inom programmering på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Stellan Rosman; [2023]
    Nyckelord :Assessment; programming; knowledge requirements; teachers; Bedömning; programmering; kunskapskrav; lärare;

    Sammanfattning : Programmering introducerades i teknikämnet i grundskolan höstterminen 2018. Syftet medstudien är att undersöka hur yrkesverksamma tekniklärare undervisar och bedömer elever inom programmering i teknikämnet i grundskolans årskurs 7–9. Undersökningen är utfördmed hjälp av semistrukturerade intervjuer av kvalitativ stil. LÄS MER

  4. 4. Revisionsbranschen i förändring : En analys av vilket avtryck som förändrade utbildnings- och kompetenskrav lämnat på revisorsprofessionen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Johanna-Louise Berglund; Emma Sjögren; [2023]
    Nyckelord :Profession; Audit; Auditor; Professionalization; Professional identity; Profession; Revision; Revisor; Professionalisering; Professionsidentitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revisorsprofessionen har under senare år präglats av ökade kompetenskrav, där Revisorsinspektionen har försökt att framkalla en bredare kompetensbas genom att lätta på revisorernas utbildningskrav. En profession som utsätts för förändringar kan riskera att deprofessionaliseras genom att förlora utmärkande kännetecken, förtroende, auktoritet, kompetens och status. LÄS MER

  5. 5. Redo eller inte? : En studie om hur blivande förskollärare uppfattar sina kunskaper och kompetens om digitalisering i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Edina Begovic; Jennifer Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Adequate digital competence; digitalization; professional development; pre-service teachers.; Adekvat digital kompetens; digitalisering; professionsutveckling; blivande förskollärare;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to knowledge about to what extent pre-school teacher students feel ready to work with digitalization in pre-schools after completing their teacher education. The participants are Swedish pre-school teacher students from the last two semesters in their teacher education programme, since we searched for students who will soon start to work in pre-schools. LÄS MER