Sökning: "Digitalt ansvar"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden Digitalt ansvar.

  1. 1. Hur påverkas läs- och skrivundervisningen av digitalisering?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mia Fonseca; Camilla Nordbeck; [2024]
    Nyckelord :digital literacy; digitala verktyg; digitalt skrivande; mellanstadiet; läsförståelse; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt har varit att ta reda på hur digitaliseringen påverkar läs- och skrivundervisningen och på så vis få djupare förståelse för hur dagens skola ser ut. Genom systematiska sökningar i databaserna ERC, ERIC och SwePub har tre olika teman växt fram: läraren i det digitala landskapet, papper kontra skärm samt motivation och aktivt medskapande. LÄS MER

  2. 2. Barnmorskans upplevelse av att ställa frågan om våld till gravida kvinnor : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Alexsandra Larsson; Sanna Helgesson; [2024]
    Nyckelord :Exposure to domestic violence; maternity care; midwife´s experience; pregnant women; Barnmorskors upplevelse; gravida kvinnor våldsutsatthet; mödrahälsovård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mäns våld mot kvinnor är en ständigt aktuell fråga. Våldet består av flera former såsom fysiskt, psykiskt, ekonomiskt, materiellt, sexuellt, digitalt och hedersrelaterat våld. LÄS MER

  3. 3. Frihet under ansvar - ett växande arbetassätt : En grundad teoristudie om effektiviten inom globala virtuella team

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Viktoria Öst; [2024]
    Nyckelord :Grundad teori; globala virtuella team; effektivitet; individuellt ansvar; frihet under ansvar; Grounded theory; global virtual team; effciency; individual responsibility; freedom with responsibility;

    Sammanfattning : I denna socialpsykologiska uppsats har jag undersökt effektiviteten inom globala virtuella team. Ämnet är relevant att studera då dagens föränderliga arbetsvillkor ställer höga krav på anställningsbarhet och globala virtuella team är ett ökande arbetssätt. Detta arbetssätt är komplext och ställer höga krav på teammedlemmar. LÄS MER

  4. 4. Ämnesövergripande arbete med Hem- och konsumentkunskap : En kvalitativ intervjustudie om grundskolelärares upplevelser kring ämnesövergripande arbete

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Linnea Andersson; Margareta Devall Amundrud; [2023]
    Nyckelord :Ämnesövergripande undervisning hem och konsumentkunskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Bakgrund Läroplanen för svensk grunskola säger att rektor har ansvar att skapa möjligheter för ämnesövergripande arbetsområden. Där står också att undervisningen ska samordnas så att eleverna kan uppfatta kunskaper som helhet. LÄS MER

  5. 5. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonna Mårtensson; Kristina Carp; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social Media; Employer Branding; Communication; Attract; Generation Z; Sociala Medier; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Kommunikation; Attrahera;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER