Sökning: "Digitisation"

Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade ordet Digitisation.

  1. 21. The Most Influential Team Attributes When Predicting Start-up Success : A quantitative study of 25 430 European new ventures

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Johan Torssell; [2022]
    Nyckelord :Venture Capital; Entrepreneurship; Team Attributes; Start-ups; Venture Capital; Entreprenörskap; Team-attribut; Start-ups;

    Sammanfattning : Digitisation, quantitative analysis, and data-driven methods have been used for investment decision support for more than two decades within the finance sector, however there are great differences of its adoption in different parts of the financial market. One part of the market that has not yet achieved a high level of adoption is the Venture capital (VC) industry. LÄS MER

  2. 22. The Impact of Digitization of Saving Groups (Edirs) for Financial Inclusion: The Case of a Startup Tech Company in Ethiopia

    Master-uppsats,

    Författare :Tigist Bezu Mengistu; [2022]
    Nyckelord :financial inclusion; access to finance; digitisation; insurance linkage; concept of affordance; Actor-Network-Theory; saving groups; “Edir”; Ethiopia;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Order in disorder? : The role of information communication technology on disorganised violence within civil resistance movements

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Forogh Akbari; [2022]
    Nyckelord :Nonviolence; civil resistance; information technology; protests;

    Sammanfattning : Nonviolent movements have been noted as one of the most successful forms of civil resistance. Thus, it is important for dissidents to maintain their nonviolent discipline to ensure their success. However, as communication technologies become cheaper and more accessible it is important to study how it can affect civil resistance movements. LÄS MER

  4. 24. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  5. 25. Projektutvärdering inom offentlig sektor : En explorativ fallstudie om hur antaganden påverkar ett digitaliseringsprojekts nyttorealisering inom en svensk kommun.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Fredrik Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digitisation; Digital Transformation; Project Evaluation; Logical Framework Approach; LFA; Benefit Realisation; Formal- and Informal Assumptions.; Digitalisering; Digital transformation; Projektutvärdering; Logical Framework Approach; LFA; Nyttorealisering; Formella- och Informella antaganden.;

    Sammanfattning : Digital transformation has the potential to fundamentally change society. Digitalisation, through new technological solutions and advances, is expected to play a central role in ensuring future prosperity. LÄS MER