Sökning: "Digitization of banking services"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Digitization of banking services.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på bankmedarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Smedman; Johanna Fischer; [2021]
    Nyckelord :Organisational change; digitalization och well-being; Organisationsförändring; digitalisering och välbefinnande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen ökar och tar allt större plats i vårt samhälle, vilket ställer krav på att bankbranschen måste anpassa sig till utvecklingen och erbjuda sina kunder nya digitala tjänster. Bankbranschen har utvecklats i takt med digitaliseringen för att kunna effektivisera arbetssätt och erbjuda kunderna en ökad flexibilitet då kunderna inte behöver besöka ett bankkontor, utan kan sköta sina ärenden hemifrån via exempelvis sin mobiltelefon. LÄS MER

  3. 3. Digitization in Africa: The Adoption and Use of Self-Service Technology in Retail

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Phindile Ntuli; [2021]
    Nyckelord :self-service technology; self-checkout services; TAM; technology readiness; technology acceptance in retail;

    Sammanfattning : Service delivery in the twenty-first generation is evolving into more digital forms expanding the consumers' experience and engaging in new forms of communications to consumers through these digital forms. Despite the initiation of self- service technology being widely accepted by consumers within the retail banking industry, the supermarket retail industry has yet to experience the same form of reception and implementation of the self- service technologies (SST). LÄS MER

  4. 4. Är robotrådgivning framtidens nya investeringsrådgivare?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Louis Touma; Andreas Gialetsis; [2020]
    Nyckelord :Robo-advisory; Investment advisory; Traditional advisory; Digitalization; Artificial intelligence; Banking; Robotrådgivning; Investeringsrådgivning; Traditionell rådgivning; Digitalisering; Artificiell intelligens; Bankverksamhet;

    Sammanfattning : Background Digitalization have been affecting the world industries the past years. With this, Banks have been digitizing their products and services for their customers to be competitive in the sector. The investment advisement has been a part of this digitization. Banks nowadays compete with robo-advising, which originates from the USA. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering av banktjänster och dess påverkan på Generation X

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mine Kaya; Natalie Aoudo; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; Digital banking; Generation X; Customer experience;

    Sammanfattning : Background: In connection with the digitalisation of banking services, new players establishing themselves in the market and increased awareness that there is a large variety of attractive banking services among private banking customers, the banking sector is undergoing major changes. Individuals are often customers in different banks at the same time for different purposes. LÄS MER