Sökning: "Direct3D 11"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Direct3D 11.
1. Direct3D 11 vs 12 : A Performance Comparison Using Basic Geometry
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Context. Computer rendered imagery such as computer games is a field with steady development. To render games an application programming interface (API) is used to communicate with a graphical processing unit (GPU). LÄS MER
2. Silhouette-based Level of Detail : A comparison of real-time performance and image space metrics
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknikSammanfattning : Context. The geometric complexity of objects in games and other real-time applications is a crucial aspect concerning the performance of the application. LÄS MER
3. Textrendering med kantlinjer i Direct3D 11
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Context. Text rendering is useful in different contexts, and usually needs to be as sharp as possible. DirectWrite and Direct2D is a good choice when rendering for a 2D environment and can be used with Direct3D. Objectives. LÄS MER
4. Screen-Space Subsurface Scattering, A Real-time Implementation Using Direct3D 11.1 Rendering API
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Context Subsurface scattering - the effect of light scattering within a material. Lots of materials on earth possess translucent properties. It is therefore an important factor to consider when trying to render realistic images. LÄS MER
5. Vector Displacement Mapping
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Kontext: Displacement Mapping är en teknik som används inom 3D-spel för att skapa detaljrikedom i geometri utan att behöva triangelobjekt bestående av oönskad geometrikomplexitet. Tekniken har även andra användningsområden i 3D-spel, till exempel terränggeometri. LÄS MER