Sökning: "DirectX 12"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden DirectX 12.
1. Utvärdering av prestanda på variabel hastighetsskuggning
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Bakgrund . Moderna spel blir mer krävande på hårdvaran och för att motverka detta utvecklas nya tekniker för att lätta på dessa krav. En sådan optimeringsteknik är Variable Rate Shading (VRS), som ingår i DirectX 12 API. Det tillåter utvecklare att variera kvaliteten på delar av ramen för att förbättra prestanda. LÄS MER
2. A Performance Comparison of Dynamic- and Inline Ray Tracing in DXR : An application in soft shadows
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Background. Ray tracing is a tool that can be used to increase the quality of the graphics in games. One application in graphics that ray tracing excels in is generating shadows because ray tracing can simulate how shadows are generated in real life more accurately than rasterization techniques can. LÄS MER
3. DirectX 12: Performance Comparison Between Single- and Multithreaded Rendering when Culling Multiple Lights
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Background. As newer computers are constructed, more advanced and powerful hardware come along with them. This leads to the enhancement of various program attributes and features by corporations to get ahold of the hardware, hence, improving performance. A relatively new API which serves to facilitate such logic, is Microsoft DirectX 12. LÄS MER
4. DirectX12: A Resource Heap Type Copying Time Analysis
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background The API DirectX 12 allows programmers to have more control over the GPUs memory management. This includes the ability to allocate resources on different types of memory heaps. But there is a lack of research on how these heap types affect the copying performance. LÄS MER
5. Particle Simulation using Asynchronous Compute : A Study of The Hardware
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. With the introduction of the compute shader, followed by the application programming interface (API) DirectX 12, the modern GPU is now going through a transformation. Previously the GPU was used as a massive computational tool for running a single task at unparalleled speed. LÄS MER