Sökning: "Discount retailer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Discount retailer.
1. Worth It? A quantitative study on the value for discount retailers to communicate sustainability
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Sustainability and discount retailing are two fields growing in parallel in the Swedish market. A debate on whether sustainability and low prices are a possible combination or a trade-off has emerged among stakeholders including business leaders, consumers and trade organisations. LÄS MER
2. Black Friday: Kampen om kundens plånbok - en kvalitativ studie om Sveriges största kommersiella högtidsdag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Black Friday has rapidly grown to be one of the most important sales days in Sweden, with a large sales volume and consumers eager to find the best deals. It is clear that this shopping day is popular among consumers, but companies' perception of it has yet to be identified in an academic context. LÄS MER
3. MATSVINN FÖRSVINN - En kvantitativ studie om hur ett CSR-argument kan involvera konsumenten i kampen mot matsvinn i butik
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Every year 67000 tons of food is wasted by Swedish retail stores. The waste implies financial losses for the retailer and it has a huge impact on the global environment. Reducing in-store food waste is thus a win-win situation for both retailers and society. LÄS MER
4. Carbon footprint of retail food wastage : a case study of six Swedish retail stores
Master-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Globally, about 1.3 billion tons of food are wasted every year. Besides economic, ethic and social aspects, food wastage bears a considerable environmental burden. The production of food causes greenhouse gases (GHG) at all stages along the food supply chain. LÄS MER
5. Samarbetet mellan leverantör och dagligvaruhandel vid tillverkning av EMV : en studie av EMV på den svenska mejerimarknaden
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagligvaruhandeln befinner sig i en hård konkurrenssituation. Det gäller att locka konsumenter till kedjornas butiker, och framförallt få dem att bli trogna kunder. Detta har lett till att livsmedelskedjorna antagit ett antal strategier för att stärka konkurrensförmågan. En av dessa är EMV, Egna Märkesvaror. LÄS MER