Sökning: "Discounted products"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Discounted products.

  1. 1. Att blanda eller inte blanda - det är frågan. En kvantitativ studie om exponering av reaprodukter online

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Olivia Eriksson; Pernilla Brandt; [2018]
    Nyckelord :Display; E-commerce; Display effects; Sales; Discounted products;

    Sammanfattning : When shopping in physical stores discounted items are always displayed by themselves, but that is not the case when shopping online. Online retailers often display discounted items among full-priced items, but some have a separate sales page. LÄS MER

  2. 2. Sale, sänkt pris eller 25% rabatt : Hur reaskyltar påverkar konsumentens uppmärksamhet i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Califf; Desirée Hemström; [2018]
    Nyckelord :Eyetracking; signage; hypothesis testing; in-store consumer behaviour; sale; retail; Eyetracking; skyltning; hypotesprövning; konsumentbeteende i butik; rea; handel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Dagens textilindustri står inför ett problem där det produceras för mycket kläder i relation tillefterfrågan. Den höga konkurrensen i branschen förutsätter att företagen använder sig av kampanjer och realisationer för att få varorna sålda. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning av upphandlingsprocessen inom vatten- och avloppsbranschen – användning av livscykelkostnader i processen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Stefan Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Life cycle costs; LCC; decision process; water and wastewater trade; procurement; Livscykelkostnad; LCC; beslutsprocess; VA-branschen; LOU;

    Sammanfattning : Syftet med offentlig upphandling är att konkurrensutsätta marknader och skapa bästa möjligaaffär för de offentliga medel som den upphandlande myndigheten har till sitt förfogande.Offentlig upphandling ska ske med långsiktigt perspektiv och det finns verktyg för att tillse attett långsiktigt synsätt erhålls. LÄS MER

  4. 4. MATSVINN FÖRSVINN - En kvantitativ studie om hur ett CSR-argument kan involvera konsumenten i kampen mot matsvinn i butik

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna-Mia Fangreus; Susanne Krohn; [2014]
    Nyckelord :CSR; food waste; in-store marketing; in-store communication; green washing;

    Sammanfattning : Every year 67000 tons of food is wasted by Swedish retail stores. The waste implies financial losses for the retailer and it has a huge impact on the global environment. Reducing in-store food waste is thus a win-win situation for both retailers and society. LÄS MER

  5. 5. The intention of clearance sales : A comparison between consumers and retailers in a volatile business environment

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Daisy Bell; Emelie Almqvist; [2012]
    Nyckelord :clearance sales; comparison; retail; consumption; sustainability;

    Sammanfattning : Low prices in textile fabrics are a phenomenon that can be traced back for centuries. In 2011 a new record was set when 37.7 percent of all items in the fashion commerce were sold at a discounted price. Retailers today on the Swedish market have taught the consumers a new consumption behavior due to the constant flow of new products. LÄS MER