Sökning: "Distansundervisning"

Visar resultat 21 - 25 av 320 uppsatser innehållade ordet Distansundervisning.

  1. 21. Den digitala sociala studiemiljön : En kvalitativ studie om studenters upplevelser av att upprätthålla en social studiemiljö på distans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Ida Eklund; Matilda Elf; [2023]
    Nyckelord :Group work; Digital tools; Distance education; Social study environment; Group affiliation; Grupparbete; Digitala verktyg; Distansundervisning; Social studiemiljö; Grupptillhörighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka och analysera studenters upplevelser och utmaningar i samband med användningen av digitala medier i distansundervisning med fokus på social studiemiljö och grupptillhörighet.Syftet är att bidra till en ökad förståelse för de faktorer som påverkar studenters upplevelse av prestation i en virtuell gruppmiljö. LÄS MER

  2. 22. Covid-19 pandemin och sen då? : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter från covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Loke Läck; Marion Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Distance learning; Narrative interview; Social studies; Social studies teacher; Relationship with students; Professional role; Pedagogy; Covid-19 pandemin; Distansundervisning; Narrativa intervjuer; Samhällskunskap; Samhällskunskapslärare; Relation till elever; Yrkesroll; Pedagogik;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic was a transformative period for Sweden's upper secondary schools. During a period in social studies, teachers have not been allowed to talk about or reflect on these experiences. As future social studies teachers, we saw a need to investigate this issue. LÄS MER

  3. 23. Improvise, adapt, overcome!

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lars Hallin; [2022-10-19]
    Nyckelord :distansundervisning; covid; återkoppling; kommunikation; lärande; bedömning; metoder;

    Sammanfattning : Syfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin. Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta lösningsfokuserat i stället för problemorienterat i en organisation kan dra nytta av de styrkor som finns och skapa en bestående förändring. LÄS MER

  4. 24. Skolors arbete med problematisk skolfrånvaro. En intervjustudie med rektorer

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Maud Bengtsson; Camilla Eldh Thörn; [2022-10-13]
    Nyckelord :skolfrånvaro;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie har varit att undersöka hur några skolor definierar och mäter problematisk frånvaro. Vi ville också ta reda på vad skolornas rektorer ser som bakomliggande orsaker till frånvaron, hur de beskriver arbetet med problematisk elevfrånvaro och hur de ser på möjligheten att använda distansundervisningen som ett verktyg i arbetet med denna elevgrupp. LÄS MER

  5. 25. Gymnasieskolsköterskans omställningar under pandemin

    Magister-uppsats,

    Författare :Emelie Svenningson Sjans; Rebecca Nolin; [2022-06-21]
    Nyckelord :Skolsköterska; distansstudier; psykisk hälsa; digitala samtal; covid- 19 pandemin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skolsköterskan uppdrag på gymnasiet innefattar hälsosamtal, vaccination samt hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande arbete på individ, grupp och organisationsnivå. De arbetar tillsammans i multiprofessionella team, elevhälsoteamen. Där de tillsammans stöttar eleverna att nå utbildningens mål. LÄS MER