Sökning: "Distansutbildning nackdelar"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Distansutbildning nackdelar.

  1. 1. Digitalt lärande - ett hinder eller en möjlighet? : Om digital kompetens inom distansutbildningar

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Digitala tjänster och system

    Författare :Angelica Fridlund; Emil Tunudd; [2022]
    Nyckelord :digital literacy; digital education; digital healthcare professions; practical elements; online education; digital kompetens; digital undervisning; digitala vårdyrken; praktiska moment; distansutbildning;

    Sammanfattning : This study is based on an abductive approach and a case study where the purpose is to investigate how students experience online education. The questions to answer in the study are based on the students' experiences of expected digital prior knowledge, their need for digital literacy, what advantages and disadvantages they saw with the digital environments and tools they used and what improvements could be identified. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning på distans

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Johan Jönsson Ahlbin; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Digitala verktyg; Distans; Distansundervisning; Distansutbildning; Formativ bedömning; Fördelar; Gymnasiet; Hermeneutik; Intervjuer; Kvalitativ metod; Lärare; Möjligheter; Nackdelar; Religionskunskap; Tolkning; Utmaningar;

    Sammanfattning : The two main purposes of this essay are to examine how formative assessment was used and what challenges were meet in doing so by upper secondary teachers within the subject of religion. The study looks at these questions in the context of after the teachers transitioned to remote learning due to the covid-19 pandemic. LÄS MER

  3. 3. Utformning av en digital projekttavla för utbildningen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jenny Karlsson; Tommie Andersson; [2021]
    Nyckelord :Project planning; planning board; user-friendliness; remote learning; Samsung Flip 2; Projektplanering; planeringstavla; användarvänlighet; distansutbildning; Smasung Flip 2;

    Sammanfattning : I ett projektarbete i en ingenjörsutbildning används olika metoder och verktyg, för att planera och strukturera arbetet. En möjlighet är att använda fysiska projekttavlor. Det finns även interaktiva smartskärmar med uppkoppling till internet, som möjliggör arbete på distans. LÄS MER

  4. 4. "Man behöver ju kommunicera på andra sätt, och då är det väldigt smidigt att kunna göra det centralt på en lärplattform" : Komvuxlärares upplevelse av digitala lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Andreas Hermansson; Johannes Thornfält; [2020]
    Nyckelord :LMS; Learning Management System; Digitalization; E-learning; Corona; UTAUT; LMS; Learning Management System; Digitalisering; E-learning; Corona; UTAUT;

    Sammanfattning : As a result of the ongoing worldwide pandemic of coronavirus disease the Swedish colleges, adult schools and high schools closed and switched to distance education. Beside the pandemic a report from the Teachers' Union was published in which it was found that many teachers are dissatisfied with the learning management systems used. LÄS MER

  5. 5. Om vingarna bär : en kvalitativ pilotstudie av Människa – natur – religionsprogrammet vid Högskolan i Gävle

    M1-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hvarfner; [2008]
    Nyckelord :learning outcome; competences; utbildning; flexibelt lärande; distansutbildning; religionsvetenskaplig utbildning; människa - natur - religionsprogrammet; Högskolan i Gävle; lärcentra; studiecentra;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa pilotstudie har som syfte att utifrån en fallstudiemetod undersöka varför de som valt MNR gjort det valet, vilken nytta MNR bidragit med både yrkesmässigt och personligt, vad den lett till samt vilka för- och nackdelar den flexibla studieformen haft. Pilotstudien är baserad på telefonintervjuer med tre studenter som genomgått programmet från allra första programstarten hösten 2001. LÄS MER