Sökning: "Distinctive Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Distinctive Strategy.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. Foreign Exchange Rate Derivatives and Firm Value

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Love Kalms; Maja Sterner; Lisa Sterner; [2023]
    Nyckelord :derivative; hedging; exchange rate exposure; firm value; Tobin’s Q; Business and Economics;

    Sammanfattning : Using Tobin’s Q as an approximation of firm value, this paper aims to examine the effect of foreign exchange rate derivatives on firm value. Risk management is viewed by many as one of the most vital aspects of corporate- and business strategy. LÄS MER

  3. 3. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  4. 4. Särskild begåvning : Alla elevers rätt till en livslång lust att lära

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Evelina Linde; Ebba Fellinder; [2023]
    Nyckelord :Didaktik; pedagogik; särskild begåvning; samhällsorienterade ämnen; undervisning;

    Sammanfattning : This thesis aims to illustrate the didactical challenges with giftedness. The research questions for the thesis are “what definitions of giftedness has research developed?” and “how can gifted children be supported within social science subjects?”. The method of the thesis is a literature research strategy. LÄS MER

  5. 5. RÖRELSEN ÄR ALLT Socialdemokraternas ideologiska utveckling från 1960 till 2013

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hugo Bengtsson; [2022-08-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis I examine the ideological evolution of the Swedish social democratic party Socialdemokraterna during the period from 1960 until 2013 given that prior research suggests that a change in party ideology could be expected during the period. The thesis draws on prior literature which assumes party ideology to be flexible and prone to change over time, partly due to the tension between politics and ideology. LÄS MER