Sökning: "Distribution central"
Visar resultat 6 - 10 av 509 uppsatser innehållade orden Distribution central.
6. En musikalisk översvämning : Hur TikTok musikaliserar vår tillvaro
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskapSammanfattning : The mediatization of society has gradually led to an increasingly prominent presence of music in our daily lives, a process which Tobias Pontara and Ulrik Volgsten refer to as musicalization. One media platform that has experienced rapid growth in recent years is TikTok, which, with its one billion users, has become a hub for music discovery and distribution. LÄS MER
7. Evaluating the user experience of a learning management system : – to improve usability
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This master’s thesis evaluates the usability of an internal learning management system (LMS) in cooperation with the industrial organization Atlas Copco. As e-learning gains increasing prominence as a central tool for competence development within organizations, the seamless usability of LMSs plays a vital role in enhancing the employee experience. LÄS MER
8. Using Synthetic Data to ModelMobile User Interface Interactions
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Usability testing within User Interface (UI) is a central part of assuring high-quality UIdesign that provides good user-experiences across multiple user-groups. The processof usability testing often times requires extensive collection of user feedback, preferablyacross multiple user groups, to ensure an unbiased observation of the potential designflaws within the UI design. LÄS MER
9. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
10. Frivillig informationsutgivning om valberedningen : En studie om informationstillgänglighet i årsredovisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Denna uppsats syfte till att undersöka hur informationsutgivning om valberedningen inom svensk bolagsstyrning påverkas av att bolaget är internationellt verksamt, bolagets storlek, spridd aktieägarstruktur samt styrelsens storlek. Trots att valberedningen spelar en central roll inom svensk bolagsstyrning är det ett ämne som är outforskat. LÄS MER