Sökning: "Divergent pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Divergent pedagogik.
1. Att beakta barnets bästa i förskolan. En mixed methods-studie om rektorers och politikers uppfattningar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : 'The best interests of the child' principle, originating from the United Nations Convention on the Rights of the Child, is often used in the early childhood education context. However, the principle appear as vague and therefore needs to be implemented in individual cases. LÄS MER
2. England, Sweden, and Italy: the presence of features of the Global Education Reform Movement in the policy reforms enacted from the 2000s and the consequences on equity
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The role of national education systems is changing, and many drivers of this phenomenon have been identified (Green, 1997). On the one side, there is a growing convergence in global education policy developments given by globalisation processes, on the other side, a political and ideological discourse has spread that promotes education as essential to the achievement of a model of economic productivity and competitiveness (Ball, 2013). LÄS MER
3. Det är lättare att bli kriminell än att skaffa ett jobb : En studie om ungdomsbrottslighet och möjlighetshorisonter
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Studien undersökte förekomsten av brottsligt beteende hos ungdomar i allmänhet och hur sociala och personliga resurser kan fungera som skydds- eller riskfaktorer i synnerhet samt vilka skillnader som finns mellan flickor och pojkar. Undersökningen gjordes på 1324 ungdomar i årskurs nio genom projektet LoRDIA. LÄS MER
4. Ledarskap och feminism : En studie om organisering och ledarskap i en feministisk organisation
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim of this study was to acquire knowledge about leadership and how an organization that describes to be feminist is organized. This was done by studying how everyday tasks and institutionalised practices interact in the construction of the ”feminist” organization and its leadership. LÄS MER
5. SOU, bibliotek och läsfrämjande : En jämförande kvantitativ och kvalitativ undersökning av fyra SOU-dokument från 1974, 1984, 1997 och 2012
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this study is try to map the view of libraries and promote reading in four SOU-documents (Statens Offentliga Utredningar/state public invesigations) from the years 1974, 1984, 1997 and 2012. Different approaches used to promote reading during the years are also investigated. LÄS MER