Sökning: "Dmitry Leshchinskiy"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Dmitry Leshchinskiy.

  1. 1. Anpassningar av globala varumärke

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Lara Kafafi; Dmitry Leshchinskiy; [2014]
    Nyckelord :Globalisering; internationell marknadsföring; globalt varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER