Sökning: "Do-it-yourself artist"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Do-it-yourself artist.
1. “Sense the band, Feel the artist” : En studie om differentiering av artister online med hjälp av sensory branding
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att genom en analys av dagens digitala marknadsföring av artister i Sverige få fram olika strategier som kan leda till differentiering online, samt få vidare förståelse om hur artister aktivt kan arbeta med strategierna online för att förstärka helhetsupplevelsen av varumärket och hur fansen upplever det digitala arbetet. Metod Denna uppsats är genomförd utifrån en kombination av kvalitativ och kvantitativ metod och har en abduktiv ansats. LÄS MER
2. Med hjärta, själ och öron : om managerns roll och relation till artister.
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur relationen och rollfördelningen mellan managers och artister kan se ut och vad som påverkar detta, samt hur manageryrket har påverkats av den förändring som skett i musikbranschen i och med den tekniska utvecklingen. För att nå upp till detta syfte har vi arbetat med tre forskningsfrågor: Vilka roller och vilken arbetsfördelning finns mellan managers och artister? Hur ser managers relationer till deras artister ut och vad påverkar detta? Hur påverkar nya förutsättningar managerns roll och relation till artister? Metod Vår forskning har haft en induktiv ansats då vi ville utgå ifrån empirin och låta de intervjuades berättelser styra uppsatsens riktning. LÄS MER