Sökning: "Dress codes"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Dress codes.
1. Bestämmer jag själv över mitt utseende på jobbet? - En analys av arbetsgivares möjlighet att bestämma över arbetstagares kläder och utseende på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur stor möjlighet arbetsgivare på Sveriges arbetsplatser har att styra över sina anställdas utseenden i form av att uppställa utseendekrav samt klädkoder. Arbetsledningsrätten är långtgående i Sverige och ger arbetsgivare rätt att leda och fördela arbetet i sin verksamhet som det behagar dem. LÄS MER
2. Stereotyper på omslag? Wow, innovativt. : En semiotisk analys av genusrepresentationer på tidskriften Cosmopolitan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur genus representeras i tidningen Cosmopolitan genom att analysera tidningsomslagen i en kvalitativ studie. Vi diskuterar även bakomliggande stereotyper och myter som finns kring män och kvinnor i vårt samhälle, och hur de förmedlas på tidningens omslag. LÄS MER
3. The Culture of Sexual Violence at Festivals: Through the Eyes of Festival Attendees
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This thesis examines sexual violence at festivals based on eleven interviews with people that have been to two popular festivals in Iceland, Eistnaflug, and Þjóðhátíð. The thesis seeks answers to three research questions; How are festivals characterized by festival attendees? How do festival attendees explain sexual violence at festivals? What preventive methods at festivals have festival attendees noticed, and what kind of prevention do they think would work? To be able to give concrete answers to those questions, the thesis relies upon the theoretical background of the carnival, liminality, collective effervescence, sexually violent effervescence, and social network theory. LÄS MER
4. Ett diadem och dess ikonografi : En studie av kejsarinnan Josephines pärl- och kamédiadem i porträtt mellan 1812 och 2010
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The main purpose of this study of a pearl and cameo diadem, given by Napoleon to his first wife Josephine in 1809, is to follow its representation in portraiture from Paris in 1812 to Stockholm in 2010, and explore how the iconography develops during these 200 years. From the earlier years, the diadem is found only in miniatures, then after coming to the new royal family in Sweden, the Bernadottes, it is given a role of an heirloom representing history and families in grand paintings, arriving to the present well-known wedding hairpiece, covered by modern media, where the diadem is more of a crown than the open, forehead-covering piece of fashion jewellery it was during the Napoleonic era in France. LÄS MER
5. Taste for exclusivity. – A visual image analysis on the representation of social class and taste.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : The purpose of this study is to create a deeper understanding on how brands today arepart of culture, creating meaning and effects, persuading customers through hidden messages and cultural communication codes. The starting point for my studies has been a European approach, with a German brand as empirical material. LÄS MER