Sökning: "Dressed Success"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Dressed Success.

  1. 1. Tillverkning av testdocka för vindtunneltester av alpina fartdräkter : Ett arbete för Sports Tech Research Centre och Svenska Skidförbundet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Linus Hermansson; Rasmus Blixt; [2022]
    Nyckelord :3D modulation; alpine skiing; air resistance; chipboard; scanning; 3D-modellering; alpinskidåkning; luftmotstånd; skanning; spånskivor;

    Sammanfattning : Mittuniversitetets forskningsavdelning Sports Tech Research Centre (STRC) driver sedan en tid tillbaka ett projekt i samarbete med Svenska Skidförbundet. Syftet med projektet är att bidra till det alpina landslagets framgång genom att utveckla fartdräkterna som åkarna använder, främst genom att minska fartdräktens påverkan av luftmotståndet. LÄS MER

  2. 2. Dressed for success when entering the Swedish market : Changes and composition of the board of directors in IPO companies and the effect on firm valuation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Staaf; Joel Gotthardsson; [2022]
    Nyckelord :IPO; Valuation; Corporate Governance; Board of Directors; Agency Theory;

    Sammanfattning : The initial public offering (IPO) of a company is characterized by uncertainty, and a large body of research has focused primarily on underpricing. This study takes a different approach by examining the changes and composition of the board of directors in IPO companies and the effect on market valuation measured by the market-to-book ratio. LÄS MER

  3. 3. Dressed for Long-Term Success - Evidence from Sweden Regarding the Long-Term Value Creation of Private Equity Sponsors

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Jakob Kalbe; Martin Warin; [2020]
    Nyckelord :Private Equity; Buyouts; Operational Engineering; Long-Term Value Creation; Initial Public Offerings;

    Sammanfattning : The long-term value-creating ability of Private Equity (PE) sponsors has received a lot of attention during recent years and a large number of studies examine this by evaluating the post-IPO stock performance of previously PE-sponsored firms. At the same time, many studies analyse what value-creating initiatives that PE sponsors are implementing in their portfolio firms during the holding period, in order to maximize their payoff at the time of their exit. LÄS MER

  4. 4. Dressed for Success? – Tech startupsuppfattning om värdet av den visuellaidentiteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Frida Ageborg Ollandt; Bao Vuong; [2017]
    Nyckelord :Visual identity; Tech startup; Start up; Graphic design; Resources; Visuell identitet; Tech startup; Start up; Graphic design; Resurser;

    Sammanfattning : Att ett bra varumärke kräver en tydlig visuell identitet råder inget tvivel om, men vad innebär det i praktiken? Syftet med föreliggande studie var att undersöka tech startups uppfattning om värdet av den visuella identiteten. Genom semi-strukturerade djupintervjuer med nio respondenter från nio olika tech startups, samt en affärscoach, undersöker studien således hur tech startup värderar den visuella identiteten i förhållande till hur de hittills har arbetat med den. LÄS MER

  5. 5. Se mig, köp mig! : En studie om framställningen av kvinnor och män i reklam för skönhetsprodukter

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Annelie Eliasson; [2013]
    Nyckelord :Genus; reklam; kvinnor; män; skönhetsprodukter;

    Sammanfattning : Master’s Thesis in Media and Communication Title: See me, buy me – A study of how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products Author: Annelie Eliasson University: University of Halmstad Course: Media and Communication Term: Spring 2013 Supervisor: Ebba Sundin Examiner: Ingegerd Rydin Purpose: This studys purpose is to examine how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products. To examine this purpose two main questions have been formulated: What differences and similarities are there in the representation of women and men in the commercial advertisements? Are there any differences in the representation regarding the target audience in the commercial advertisements? Method: Quantitative content analysis Material: 443 commercial advertisements for beauty products in the Swedish lifestyle magazines Plaza Kvinna and Café Magazine from 2008 to 2012 Main results: The result of the study shows that women and men, presented in the commercial advertisements for beauty products, were very much alike in most aspects. LÄS MER