Sökning: "Dubbla logiker"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Dubbla logiker.
1. Hur kan undervisning i förskolan utformas och anpassas för att inkludera alla barn? : Pedagogers erfarenheter av ett dubbelt uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur förskolans pedagoger kan arbeta för att utforma en inkluderande undervisning för alla barn, både barn med behov och barn med särskilda behov, samt vilka förhållningssätt och stödfunktioner som uttrycks som värdefulla för att kunna möta enskilda barns behov och inkludera dem i undervisningen. För att ta reda på detta har vi genomfört kvalitativa och semistrukturerade gruppintervjuer samt individuella intervjuer på fyra olika förskolor. LÄS MER
2. Att skapa verksamhet mellan pedagogisk professionalism och marknadsmässiga tekniker – En studie om institutionella logiker i organisering av förskolan
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Offentlig förvaltning och dess verksamheter präglas av olika förväntningar och krav, ofta inte helt i samklang utan motstridiga. I denna studie har organiseringen av offentlig förskola och hur den möter utmaningen att skapa verksamhet mellan pedagogisk professionalism och marknadsmässiga tekniker studerats. LÄS MER
3. Bland parhästar och kamrater : En kvalitativ studie av kulturellt entreprenörskap inom fältet opera
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka begreppet kulturellt entreprenörskap och vilka betydelser och innebörder kulturentreprenörer inom fältet opera som del av de kulturella och kreativa näringarna själva lägger i begreppet. Studien undersöker vilka organisationsformer operaentreprenörerna väljer i olika faser av verksamhetens utveckling och hur man hanterar dubbla identiteter som konstnär och entreprenör samt vilka kunskaper och färdigheter som behövs för detta. LÄS MER