Sökning: "Dungeons and Dragons"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Dungeons and Dragons.

  1. 1. Sexy 16-Year-Old Baby-Eater: Gendered, Sexualized, and Racialized Discourses in Exalted, Second Edition

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Niels-Martin Ström Josefsen; [2021-11-26]
    Nyckelord :Roleplaying games; Exalted; feminist post-structural discourse analysis; representation; geek culture; race; gender; sexuality; Dungeons Dragons; discourses; White Wolf; misogyny; fantasy; genre subversion; social constructivism; media tropes; monstrous women; monstrous motherhood; infantilization; trans representation; sexualization; animalization;

    Sammanfattning : Previous research finds roleplaying games, as well as the wider spectrum of geek culture thatthey exist within, to be defined by discourses favoring a white, heterosexual, cis-maleviewpoint, drawing up and reproducing stereotypes and tropes that are inherently misogynist,homophobic, and racist. Heretofore, research into discourses of gender, sexuality, and race inroleplaying games has focused overwhelmingly on market leader Dungeons & Dragons (1971-ongoing), largely neglecting to scrutinize other well-established titles that may adhere to orbreak from the same tendencies. LÄS MER

  2. 2. Samtal spelar roll. En samtalsanalytisk undersökning av rollspelet Dungeons and Dragons

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Vincent Andersson; [2021-02-01]
    Nyckelord :rollspel; samtalsanalys; CA; DnD; Dungeons and Dragons; ramanalys; interaktion;

    Sammanfattning : Fantasyrollspel som Dungeons and Dragons som kombinerar strategiskt tänkande och regelsystem med dramatisk gestaltning och improviserad fiktion väcker frågan hur spelare skiljer mellan rollen som sina fiktiva alter egon och rollen som deltagare i spelet. Rollspel utspelar sig i deltagarnas fantasi och i det samtal som förs mellan dem. LÄS MER

  3. 3. Emergent Player-Driven Narrative in Blades in the Dark and Dungeons & Dragons : A Comparative Study

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Oscar Svan; Anna Wuolo; [2021]
    Nyckelord :Tabletop role playing games TTRPGs ; emergent narrative; embedded narrative; Gamemaster GM ; improvisational play; player-driven narrative.; Rollspel; framväxande berättande; inbäddat berättande; spel mästare; improvisations spel; spelar-drivet berättande.;

    Sammanfattning : This paper presents a comparative study on two Tabletop Roleplaying Games, Dungeons & Dragons and Blades in the Dark. This paper takes a look at the narrative differences within the two systems. More specifically investigate if Blades in the Dark is more playerdriven than Dungeons & Dragons. LÄS MER

  4. 4. Which Foot Forward? : An analysis of footing in the Dungeons & Dragons stream Critical Role

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Emma Lindhagen; [2019]
    Nyckelord :footing; english; tabletop roleplaying games; ttrpgs; dungeons and dragons; games; conversation analysis; critical role;

    Sammanfattning : Tabletop roleplaying games are a type of social, narrative game driven by a group conversation in which a narrative which is co-created by the participants and propelled forward by some mechanical component (for example dice rolls used to determine the narrative outcomes of actions). As mode of spontaneous conversation that has a unique set of specific characteristics, it might be fair to claim that TTRPGs constitute a unique oral genre (or, in conversation analytic terms, a unique speech-exchange system). LÄS MER

  5. 5. Från moralpanik till rumsrent : en kvalitativ analys av medias rapportering runt ämnet dungeons and dragons på 1980-talet och 2010-talet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cim Tjäderborn; Joel Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Dungeons and dragons; Gestaltningsteori; Media; Drakar och demoner; populärkultur; d d; dnd.;

    Sammanfattning : Antal ord i uppsatsen12 398Problemformulering och syfteI den här studien är syftet att se hur rapporteringen av Dungeons & Dragons har förändratssom populärkultur i media. Genom att se hur det såg ut på 1980-talet och hur det såg ut under2010-talet. LÄS MER