Sökning: "Dynamisk marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Dynamisk marknad.

  1. 1. Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden : En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emil Karlsson; Jackie Lu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:  Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden - En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor Bakgrund: Kryptomarknaden har på senare år blivit alltmer populär och visat på en stark tillväxt. Trots detta förblir den en oförutsägbar och riskfylld marknad för investeringar. LÄS MER

  2. 2. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  3. 3. Development of an International Expansion Framework for Transportas a Service Start-ups : Empirical Review in the German Transport Market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gregor Lamprecht; Timo Huber; [2022]
    Nyckelord :Transport as a Service; Internationalisation; Market Entry; International Expansion; Expansion Framework; Transport Industry; Road Freight Industry; Growth Strategy; Servitization; Transport as a Service; Internationalisering; Marknadsinträde; Internationell expansion; Expansionsram; Transportbranschen; Vägfraktbranschen; Tillväxtstrategi; Servitization;

    Sammanfattning : With the transport sector being one of the major contributors to global CO2 emissions and a projected growth of emissions by another 16 percent until 2050, the need for new innovative and sustainable solutions for the transport industry arises. These endeavours are what emerging start-up enterprises want to deliver with their novel Transport as a Service business model. LÄS MER

  4. 4. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Enabling Portfolio-driven Idea Generation for Radical Innovation : A Case Study of an Innovation Hub in the Construction Industry

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Helena Habberstad; Klara Lövgren; [2022]
    Nyckelord :Idea generation; Radical Innovation; Portfolio Management; Scenario-based Portfolio Management; Construction industry; Open Innovation; Innovation Partnerships; Crowdsourcing; Innovation networks; Innovation hub; Idégenerering; Radikal Innovation; Portföljhantering; Scenariobaserad Portföljhantering; Byggindustri; Öppen Innovation; Innovationspartnerskap; Crowdsourcing; Innovationsnätverk; Innovationshubb;

    Sammanfattning : Innovation has proven to be an important way for companies to be competitive and relevant in a dynamic market. The construction industry has tended to focus on incremental innovations and is not as familiar with methods for developing radical innovations. LÄS MER