Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Objectification of women: The effects of pornography consumtion and traditional masculine norms
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna studien var att undersöka om porrkonsumtion och traditionella maskulina normer predicerar kvinnoobjektifiering. Studien ämnade att bidra med kunskap och psykologisk forskning om effekterna av pornografi eftersom pornografins roll i samhället är större än de senaste decennierna och relativt outforskad. LÄS MER
2. Kritiska händelser vid utryckningskörning : Polisers egna berättelser
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Olyckor med polisfordon fortsätter att öka. Litet är dock känt om polisers egna upplevelser av kritiska händelser under utryckningskörning. För att bidra till ökad förståelse för utryckningskörning var studiens syfte att undersöka hur poliser beskriver sina upplevelser av utryckningsförloppet. LÄS MER
3. Comparison between gaze and moving objects in videos for smooth pursuit eye movement evaluation
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : When viewing moving objects in videos the movement of the eyes is called smooth pursuit. For evaluating the relationship of eye tracking data to the moving objects, the objects in the videos need to be detected and tracked. In the first part of this thesis, a method for detecting and tracking of moving objects in videos is developed. LÄS MER
4. Att förstå och bli förstådd : En studie kring existentiella dimensioner i psykoterapi
Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med denna studie var att genomföra fördjupade reflektioner kring två fall i psykoterapi. Studien gjordes som praktikforskare och från min erfarenhet som psykoterapeut och existentiell terapeut. LÄS MER
5. Dynamisk pedagogik : Dess tillkomst och teoribildning tecknad utifrån Dan Lipschütz livsberättelse
Magister-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditionerSammanfattning : Dynamisk pedagogik är en metod där man utifrån en demokratisk värdegrund arbetar med individers och gruppers kommunikativa och kreativa processer för att medverka till ökad självkännedom. Dynamisk pedagogik har funnits på Lärarhögskolan i Stockholm sedan mitten av 1960-talet och till en början som ämnet skapande dramatik i förskollärarutbildningen. LÄS MER