Sökning: "Dysfunktionellt kundbeteende"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Dysfunktionellt kundbeteende.
1. En värld av möten – En tågvärds berättelse. Maktuttryck i möten med dysfunktionella resenärer och strategier för att hantera dessa.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Det svåra tjänstemötet : En studie om skadereglerares hantering av dysfunktionellt kundbeteende i tjänstemötet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Kunder som beter sig dysfunktionellt i tjänstemötet har fått en allt större plats inom forskningen, där vissa forskare har motsatt sig den vedertagna utgångspunkten att kunden alltid beter sig rationellt i mötet med företag. Forskning har också visat att dysfunktionella kundbeteenden kan medföra ökad stressnivå för kundkontaktpersonalen som blir utsatta för det och även leda till utbrändhet. LÄS MER
3. Den mörka sidan av kundmötet : En kvalitativ studie om ledningens strategier för dysfunktionella kundmöten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Kunder som beter sig illa i kundmötet ställer till problem för både andra kunder och för näringsidkare. Detta kan resultera i förlorade inkomster, påverkan på andra kunder och att företagets anställda drabbas av både psykisk och fysisk ohälsa. LÄS MER