Sökning: "E böcker kvantitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden E böcker kvantitativ.

  1. 1. Lärare läser högt : En kvantitativ analys av lärares val av och arbete medhögläsningsböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jenny Roos; Olsson Anna; [2021]
    Nyckelord :skönlitteratur; högläsning; lågstadiet; svenska; didaktik;

    Sammanfattning : Detta är en kvantitativ enkätstudie med intentionen att undersöka hur lärare i årskurs F-3 arbetar med högläsning av skönlitteratur. Syftet med studien var att undersöka vilka faktorer lågstadielärare tar hänsyn till när de väljer högläsningsböcker och hur lärare arbetar med högläsning i klassrummet med eleverna. LÄS MER

  2. 2. Högläsning med tryckta böcker och e-böcker i förskolans utbildning : En enkätstudie om hur förskolans personal arbetar med olika bokformat vid planerad högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Matilda Dalevi; Elin Garberg; [2021]
    Nyckelord :Planerad högläsning; Förskolepersonal; Tryckt bok; E-bok; Digitalisering i förskolan; Arbetssätt; Språkutveckling;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framväxt i samhället har skapat nya utmaningar och möjligheter för både barnets språkutveckling och läsupplevelser. Detta påverkar även förskolepersonalen då de står inför viktiga didaktiska beslut gällande arbetssätt vid planerad högläsning med tryckta böcker och elektroniska böcker (e-böcker). LÄS MER

  3. 3. Bibliotekariers kompetenser i arbetet med e-böcker : en kvantitativ enkätundersökning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Melanie Larnhill; Jessica Pettersson; [2020]
    Nyckelord :E-böcker; folkbibliotek; bibliotekarier; kompetens; kompetensutveckling; förmedlarroll;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to examine which skills Swedish public librarians consider necessary for their work with e-books regarding the acquisition and handling of e-books, as well as the meeting with the user. This study also examines how the librarian’s role as mediator has changed due to e-books, according to librarians. LÄS MER

  4. 4. Förändringen av hållbarhetsredovisningens omfattning i årsredovisningar : en kvantitativ studie på svenska börsnoterade bolag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Ferlin; Louise Forsström; [2017]
    Nyckelord :CSR; sustainability reporting; CER; voluntary disclosure; integrated reporting; CSR; hållbarhetsredovisning; CER; frivillig information; integrerad rapportering;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om det skett en förändring i mängden redovisning av socialt och miljömässigt ansvarstagande, dvs. hållbarhetsredovisning, i årsredovisningar hos svenska börsnoterade bolag samt undersöka faktorer som kan förklara hållbarhetsredovisning. LÄS MER

  5. 5. E-mediers roll på folkbiblioteken idag : En kvantitativ studie om tillgången av databaser och e-medier på folkbiblioteken i sydvästra Sverige

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sandra Hällhed; [2016]
    Nyckelord :E-böcker; e-medier; folkbibliotek; sydvästra Sverige; samarbete; tillgång; tillgänglighet;

    Sammanfattning : The digital era has in many ways transformed the role of the public library. Today it is possible for the public to access e-media without entering a physical library building. LÄS MER