Sökning: "E banktjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden E banktjänster.

  1. 1. Utvecklarens förutsättningar för säkerställande av tillgänglig webb

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Frida Ahlström; Janni Karlsson; [2022]
    Nyckelord :accessibility; the web accessibility directive; software developer; WCAG; tillgänglighet; tillgänglighetsdirektivet; webbutvecklare; WCAG;

    Sammanfattning : Det har sedan 2019 varit lagkrav att offentliga webbplatser i Sverige skall uppfylla viss nivå av digital tillgänglighet. När den här studien publiceras ska ytterligare EU-direktiv bli nationell lag, vilket kommer att innebära att även privata aktörer berörs av motsvarande krav, däribland banktjänster och e-handeln. LÄS MER

  2. 2. Expectations of Privacy in Voice Interaction – A Look at Voice Controlled Bank Transactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Christoffer Lambertsson; [2017]
    Nyckelord :voice; interaction; control; bank; privacy; expectations; environment; context; röststyrning; röstinteraktion; bank; banktjänster; förväntningar; miljö; kontext;

    Sammanfattning : There is a strong mainstream interest in the tech world for voice interaction, in parts thanks to the technological advancements in the field and the use of big data which in some cases make speech recognition on par with humans. The aim of this paper is to explore the relationship between voice interaction and privacy. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska banken blir virtuell - en studie av bankanställdas förhållningssätt till e-banking i Länsförsäkringar Skåne, Forex Bank & Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maida Selmanovic; Alexandra Vancea; [2015]
    Nyckelord :Affärsstrategi; e-banking; e-business; virtuella banktjänster; organisationsförändring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Studiens syfte är att undersöka hur strategier kring e-banking påverkar tre tillfrågade bankers nuvarande banktjänstemän i deras dagliga arbete, för att vidare bygga på den forskning som har gjorts inom e-banking och komplettera forskningen om anställdas förhållningssätt till fenomenet. Metod Studien utfördes med en kvalitativ forskningsstrategi där semi-strukturerade intervjuer via personlig kontakt, samt telefonintervjuer användes för att samla in primärdata. LÄS MER

  4. 4. Appar som nappar. : – en studie om vad kunden vill ha i sina bank- och nyhetsapplikationer.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Fritzson; Patrik Hellgren; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; Applikationer; App; Kundtillfredsställelse; E-banking; M-commerce; mobilmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Teoretisk förankring och frågeställningar. Kundtillfredsställelse handlar om att sätta kunden i fokus. Det finns många faktorer som spelar in på en kunds upplevda globala tillfredsställelse, det vill säga det samlade intryck som denne får av ett företags produkt eller tjänst. LÄS MER

  5. 5. E-Banking System in Pakistan

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Syed Asif Abbas Bukhari; Muhammad Rahimuddin; [2010]
    Nyckelord :E-Banking; E-Banking System; E-Banking system in Pakistan;

    Sammanfattning : Our this research work is based on the E-banking technology in which customers can access more accurate, quicker and rapid banking services from the computerized banking system. This system has also been adopted by the international banks as well as by the local banks in Pakistan to give efficient services to their elite customers. LÄS MER