Sökning: "E-Service Quality"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden E-Service Quality.
1. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER
2. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER
3. The Impact Of Three Factors Related To Online Shopping (Efficiency, E-service Quality, Brand Image) On Customer Satisfaction
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Online shopping is now the most popular way to spend. It haschanged people's consumption habits. In this change, customer satisfaction hasplayed a crucial role. Therefore, this paper studies the impact of online shoppingon customer satisfaction. LÄS MER
4. The effect of e-service quality on customer's e-satisfaction in online apparel stores : Within the Swedish context
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : In recent years, e-commerce has become an essential part of the global retail framework. The retail industry has undergone an essential conversion due to the rise of the Internet and the ongoing development of digitalization. LÄS MER
5. Type of online sales channel as a determinant of consumers’ perception of its e-service quality : An experimental study of Generation Y on the e-commerce market
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : With the growing popularity of e-commerce, this market has become highly competitive, prompting companies to develop an appropriate strategy. As it turned out, focusing on e-service quality is the key and most competitive strategy in this market. LÄS MER