Sökning: "E-WOM"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.
16. Så lyckas du på LinkedIn : – En kvantitativ och kvalitativ studie av kommunikation på LinkedIn
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Organisationer använder sig ofta av flera olika sociala media för att nå ut till sina målgrupper, då en lyckad kommunikation har visat sig öka omsättningen (Okazaki,Katsukura och Nishiyama, 2007). Men det finns ännu ganska lite forskning om varför viss kommunikation lyckas nå ut med sitt budskap. LÄS MER
17. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER
18. The Use of Online Reviews for Pure Player Products
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Electronic commerce is the selected field to investigate for this thesis, particularly pure player apparel brands. This has been of interest as consumers struggle when shopping online for apparel since they cannot test the product before purchasing with pure players, therefore, there is information asymmetry. LÄS MER
19. Trovärdiga influencers vid betalda samarbeten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I vissa fall uppfattas betalda samarbeten med influencers som genuina rekommendationer och som ett effektivt sätt att påverka konsumentens köpintention. Dock understryks oro för hur betalda samarbeten vilseleder konsumenten genom sublima budskap som sprids genom influencers. LÄS MER
20. Trustful Greenfluence
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med att intresset för hållbarhet ökar bland konsumenter blir sociala medier en allt större del av vardagen. Konsumenter blir även allt mer medvetna om vilka livsmedel som konsumeras. För hållbara livsmedelsföretag handlar det därför också om att anpassa sin marknadsföring till konsumenternas medievanor. LÄS MER