Sökning: "E-commerce brand"

Visar resultat 1 - 5 av 114 uppsatser innehållade orden E-commerce brand.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Hjerpe; Daniel Palmgren; [2023]
    Nyckelord :Buy-now-pay-later; Bracketing purchase behaviour; Consumer behaviour;

    Sammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER

  4. 4. Enhancing Brand Experience Through UI Elements Aligned With Brand Values : An Investigation of the Interconnected Fields of User Experience and Brand Experience Within the Context of IKEA’s E-commerce Website

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Ráhel Anna Balogh; Máté Kézy; [2023]
    Nyckelord :user experience design; user interface design; visual design; brand experience; e-commerce website; hedonic quality; brand values; UI elements;

    Sammanfattning : In today’s competitive landscape, shaping positive digital experiences with the brand is crucial for the company’s market success. The study aimed to investigate the interconnected relationship between User Experience (UX) and Brand Experience (BX) by exploring the potential for enhancing BX through the implementation of User Interface (UI) elements aligned with brand values within an e-commerce website. LÄS MER

  5. 5. Beyond the Middlemen - Exploring the Role of Channel Attributes and Product-Related Factors in Shaping Consumer Choice for Online D2C Sales Channels of Established Brand Manufacturers

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Christiane Haase; Nils Heimes; [2023]
    Nyckelord :Disintermediation; Manufacturer Encroachment; Direct-to-Consumer; Vertical Integration; Product-Related Factors; Channel Attributes; E-Commerce; Consumer Channel Choice; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : Background: In light of the multitude of different channel options consumers have at hand and the rapidly advancing vertical integration of established brand manufacturers across industries, the question arises as to the basis on which consumers make their channel decision for a manufacturers direct-to-consumer (D2C) sales channel. Scholars have found that channel attributes and product-related factors generally play a pivotal role in consumer channel choice and have shown the influence they have on offline versus online channel choice. LÄS MER