Sökning: "E-commerce factors"

Visar resultat 1 - 5 av 407 uppsatser innehållade orden E-commerce factors.

  1. 1. Framgångsfaktorer under införandeprocessen av en systemintegration mellan en e-handelsplattform och ett affärssystem : En fallstudie inom fallföretaget Klubbhuset

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Andersson; [2024]
    Nyckelord :E-handelsplattform; affärssystem; e-handelsintegration; API; IT-konsult; IT-konsultsamarbete; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Företag har idag enklare att införskaffa nya system och applikationer. De nya applikationerna och systemen måste integreras med befintliga system, vilket många företag har problem med. När företagen växer blir problemen större. LÄS MER

  2. 2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 3. EXPLORING ACCEPTANCE AND ADOPTION OF PRICING ROBOTS THROUGH THE AUTOMATION ACCEPTANCE MODEL. A case study within an e-commerce company

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Clara Engström; Danijela Smoljan; [2023-11-20]
    Nyckelord :Automation acceptance model AAM ; Automation technology; Dynamic pricing robot; Technology acceptance model TAM ; Technology acceptance and adoption; Technology trust; Psychological Ownership PO ;

    Sammanfattning : Recent technological advancements have enabled the development of more automated and adaptable technological environments. User acceptance and adoption of technology is a critical issue in the rapidly evolving technological landscape. Implementation of automation technology takes both financial and human resources. LÄS MER

  4. 4. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  5. 5. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER