Sökning: "E-commerce strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 187 uppsatser innehållade orden E-commerce strategy.

  1. 1. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER

  2. 2. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Discovering the SMI Strategy of E-commerce Companies : A qualitative study exploring the decisive parameters in the hiring of social media influencers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Hannes Swärd Brattström; Amer Habul; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; SMI Social Media Influencer ; Influencer Marketing; Parasocial Relationship; Trust; Influencer Parameters; Reach; Relevance; Resonance.;

    Sammanfattning : In a society where digitalization thrives, opportunities for both conducting e-commerce and promoting it are enhanced. A common marketing strategy that has shown to be efficient is collaborating with Social Media Influencers. It is widely known that social media influencers can greatly help e-commerce companies get noticed. LÄS MER

  4. 4. En multidimensionell marknadsstrategi : En kvalitativ studie om svenska e-handlares marknadsstrategiska val under en lågkonjunktur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Stefan Eriksson; Anton Granath; [2023]
    Nyckelord :Recession; market strategy; e-commerce; marketing; Lågkonjunktur; marknadsstrategi; e-handel; marknadsföring;

    Sammanfattning : Konjunkturen är ett av de mest omdiskuterade ämnena när det kommer till området ekonomi och det diskuteras i alla möjliga sammanhang. Extra stort ljus riktas på området när det kommer till skiften i konjunkturen vilket vi fick uppleva i slutet av 2022 när Sverige gick in i en ny lågkonjunktur. LÄS MER

  5. 5. Shop 'till the fees drop: A quantitative study on students' perceptions and attitudes towards delivery fees

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Magda Liljedahl; Ronja Svensson; [2023]
    Nyckelord :Delivery Fees; Mental Accounting Theory; Price Partitioning; Attitude Towards the Offer; Price Fairness Perception;

    Sammanfattning : Due to the rapid technological developments in E-commerce, an increasing amount of the Swedish population resorts to online shopping for their necessities. Thus, the Swedish online grocery retail industry has established an online presence, leading to additional shipping and handling costs. LÄS MER