Sökning: "E-commerce"
Visar resultat 11 - 15 av 1453 uppsatser innehållade ordet E-commerce.
11. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
12. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER
13. "Cracking the GenZ Code: Unraveling the Needs, Pain Points, and Desires for an Improved Omnichannel Fashion Experience" : A qualitative study by understanding the consumer decision-making process
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : In recent years there has been a remarkable distribution of the omnichannel environment, which has emerged as a significant factor in the fashion industry. Today's society is characterized by customers who possess extensive knowledge and easy access to information online, with the added convenience of constantly available e-commerce. LÄS MER
14. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER
15. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER