Sökning: "E-handel äldre"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden E-handel äldre.
6. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER
7. E-livsmedelsbutikers tillgänglighet under en pandemi : En fallstudie utifrån äldre användares upplevelser och behov
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Due to the global pandemic Covid-19, a large part of the physical trade has now been moved online. One industry that experienced a massive rise in sales during 2020 was e-grocery. LÄS MER
8. Webbtillgänglighet för en senior målgrupp inom e-handeln : Kartläggning av till vilken grad den svenska e-handeln inom hälsa uppfyller de EU-direktiv som offentliga organ förväntas efterfölja
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Webbtillgänglighet är en viktig aspekt för att säkerställa en bra kundupplevelse. För att uppnå webbtillgänglighet bör webbplatser vara tillgängliga för alla användare oavsett eventuella nedsättningar. LÄS MER
9. Navigerbar e-handel för äldre
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An estimated 46% of the Swedish population above the age of 75 never uses Internet, and one of the main reasons is experienced complicated and hard to understand technology [1]. The purpose of this study was to investigate how an e-commerce website can be developed which is percieved as navigable by elderly users. LÄS MER
10. Konsumentattityder : En kvantitativ studie om två olika generationers attityd mot E-handeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den snabba tekniska utvecklingen som har skett under de senaste två årtionden har lett till nya innovativa möjligheter för dagens konsumenter. Idag är inköpen inte längre begränsad till öppettider eller till besök i fysiska butiker och en stor del av kläderna som konsumeras köps via E-handelsföretag. LÄS MER