Sökning: "E-handel preferens"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden E-handel preferens.

  1. 1. Breaking the Time Preference : A study of home delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Alvinsson; [2022]
    Nyckelord :Time preference; last-mile delivery; consumer preference; Tidspreferens; last-mile delivery; frakt; fraktpreferens; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Bakgrund. E-handel ökar ständigt, och med det även frakt av ehandelsvaror. Frakten som skrivs om i den här studien syftar till den frakt som sker mellan en återförsäljare och en slutkonsument. Denna är i texten kallad last-mile delivery. LÄS MER

  2. 2. Dealing with packages : User-centric, sustainable e-shipping innovations that matter to people

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :John Peter Parlour; Oscar Sjöstrand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As e-commerce continues growing, logistics companies are exploring new and different ways for customers to receive and collect their packages. From faster and cheaper home deliveries to package lockers and supermarkets, package flows are probably more visibly present than ever. LÄS MER

  3. 3. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sara Löwegren; [2020]
    Nyckelord :pop-up ads; personifierad reklam; sociala medier; e-handel; handel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER

  4. 4. CENTER-STAGE EFFECT OCH AFFECT HEURISTIC: VAD MOTIVERAR BESLUT ONLINE? En undersökning om vikten av positionering och affektionsskapande markörer på nästintill identiska alternativ

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Linn Englund; Emma Nordqvist; [2018-07-04]
    Nyckelord :Center-stage effect; Affect heuristic; positionering; affektion; beslutsfattande; e-handel; positionspreferenser; online;

    Sammanfattning : Olika positioneringar av identiska och nästintill identiska objekt har visats ha en avgörande roll för preferenser och därmed beslutsfattande. Det har länge diskuterats vilken position som är mest prefererad vid olika typer av beslutssituationer och forskare är oeniga. LÄS MER

  5. 5. E-handel och Fysisk handel : En studie av konsumentbeteende och konsumentpreferenser inom handel och e-handel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ashton Papaioannou; Jesper Renberg; [2017]
    Nyckelord :consumer behavior; commerce; e-commerce; psychology; purchase behavior; konsumentbeteende; handel; e-handel; psykologi; köpbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att förklara vilka förutsättande faktorer (inom konsumentbeteende) som avgör varför en konsument väljer E-handel framför fysisk handel. Utifrån syftet formulerades tre frågeställningar: varför konsumenter föredrar att använda sig av e-handel, vilka typer av varor dominerar inom e-handeln, samt vilka typer av konsumenter väljer e-handel framför fysisk handel. LÄS MER