Sökning: "E-handel transaktioner"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden E-handel transaktioner.

  1. 1. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :André Dammert; [2023]
    Nyckelord :Value Added Tax VAT ; e-commerce; Bitcoin; Data as Currency; Platform Economy; Natural Rights; Public Choice; Governing the Commons; New Institutionalism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER

  2. 2. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  3. 3. Mobile e-commerce application for the West African market

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victor Annell; Kimiya Ata; Rohat Bedikanli; Aishwarya Gupta; Gustav Pettersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I västvärlden finns det ett överflöde av e-handel applikationer där användare kan köpa och sälja olika produkter och tjänster, både nya och använda. En del av världen där dessa applikationer inte är tillgängliga i samma skala som västvärlden är Västafrika. LÄS MER

  4. 4. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Dilbar Ali Ghafoori; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; returns; consumer behaviour; environment; sustainability; awareness; communication; E-handel; returer; konsumentbeteende; miljö; hållbarhet; medvetenhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER

  5. 5. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Lilliecrona; Fabian Sundelin; [2017]
    Nyckelord :Mobile payment; Adoption; Consumer habits; Value-Based Adoption Model; Mobila betalningslösningar; konsumentanvändande; Usability; Value-Based Adoption Model; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER