Sökning: "E-handel transaktioner"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden E-handel transaktioner.
1. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER
2. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER
3. Mobile e-commerce application for the West African market
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I västvärlden finns det ett överflöde av e-handel applikationer där användare kan köpa och sälja olika produkter och tjänster, både nya och använda. En del av världen där dessa applikationer inte är tillgängliga i samma skala som västvärlden är Västafrika. LÄS MER
4. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER
5. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER