Sökning: "E-handel"

Visar resultat 41 - 45 av 1050 uppsatser innehållade ordet E-handel.

  1. 41. Utveckling av E-handelsvagn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :August Vilhelm Pettersson; Oscar Höiby; [2023]
    Nyckelord :Produktutveckling; Mekator Maskin AB; Dressman; Creo Parametric; Konstruktion; Datorstyrd konstruktion; Ritning; Ritteknik; Part; Assembly; E-handel; Ehandelsvagn; Koncept; Utvärderingsmatris; Prototyp.;

    Sammanfattning : Dressmans centrallager i Vänersborg har efterfrågat en E-handelsvagn som smidigt kan manövreras, tömmas och placeras under ett conveyorsystem. Mekator Maskin AB tog ärendet och startade utvecklingen av en första prototyp. Projektets uppdrag har varit en fortsatt utveckling av protypen för att möta ställda krav och önskemål. LÄS MER

  2. 42. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Eidmann; Karin Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; E-handel E-commerce; Allmänna Dataskyddsförordningen GDPR ; Third-Party Cookies; Teknologiacceptans Technology Acceptance; Walled Gardens; Universal ID; Privacy Sandbox; First Party Data; Online Advertising; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER

  3. 43. Psychic Distance ur ett e-handelsperspektiv : En systematisk litteraturstudie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maja Ticehurst Falk; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Uppsala model; Psychic distance; Virtuality trap E-commerce; Systematic literature review; Internationalisering; Uppsalamodellen; Psychic distance; Virtuality trap E-handel; Systematisk litteraturstudie;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker internationaliseringsprocessen av e-handelsbolag med fokus på hur psychic distance, ett koncept som hanterar upplevda skillnader i bland annat språk, kultur och politik mellan olika marknader, spelar in i internationaliseringen. Syftet med studien är alltså att undersöka vad den befintliga litteraturen inom fältet för International Business studier säger om sambandet och vilken roll psychic distance spelar i internationaliseringen av e-handelsbolag. LÄS MER

  4. 44. Static Analysis Of Client-Side JavaScript Code To Detect Server-Side Business Logic Vulnerabilities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Frederick van der Windt; [2023]
    Nyckelord :JavaScript; Static Analysis; Business Logic Vulnerabilities; Client-side; Fuzzing; Black-box; JavaScript; statisk analys; sårbarheter i affärslogiken; klientsidan; Fuzzing; Black-box;

    Sammanfattning : In the real world, web applications are crucial in various domains, from e-commerce to finance and healthcare. However, these applications are not immune to vulnerabilities, particularly in business logic. Detecting such vulnerabilities can be challenging due to the complexity and diversity of application functionality. LÄS MER

  5. 45. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER