Sökning: "E-handels påverkan"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden E-handels påverkan.
1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER
2. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER
3. E-handels påverkan på logistiken i Stockholm
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During the last decade e-commerce has boomed. More and more people shop online and decrease their number of visits to physical stores. Since e-commerce, in general, is still an increasing phenomenon the inevitable consequence is an increase in package delivers by different methods. LÄS MER
4. E-handelns påverkan på fysiska butiker
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER
5. E-commerce Diffusion in the Nordic Region
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : This paper studies the relationship between e-commerce diffusion and number of local establishments in the Nordic regions. The analysis is built upon a model which specifies an industry model with consumers search costs buying from heterogenous producers by Goldmanis et al (2010). LÄS MER