Sökning: "E-läsare"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet E-läsare.

  1. 1. HUR SKILJER SIG LÄSUPPLEVELSEN MELLAN EN E-BOK PÅ LÄSPLATTA OCH EN PAPPERSBOK?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Andreas Rune Eriksson; [2023-02-01]
    Nyckelord :E-bok; läsplatta; E-läsare; e-boksläsare; flow;

    Sammanfattning : Undersökningen i denna uppsats har syftet att ta reda på hur digital läsupplevelse graderad i upplevelsen av flow skiljer ifrån en pappersbok. Med e-bokens ökande popularitet har en intressant och viktig fråga uppstått om läsaren kan tillgodogöra sig denna läsning i samma utsträckning som vid analog papperstext. LÄS MER

  2. 2. Environmental Implications of Media Consumption embedded in Digital Ecosystems : A bottom-up systems approach to the perennial case of paperless reading in Germany

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Joachim Felix Aigner; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; Sustainable Development; Environmental Hot-spots; Bottom-up Analysis; Life Cycle Assessment LCA ; Environmental Impacts; Carbon Footprint; Global Warming Potential; Media Consumption; Digital Ecosystem; Paperless Publishing and Reading; E-Book; E-Magazine; E-Paper; Germany;

    Sammanfattning : Digitalization has been reshaping the media landscape in recent years, often conveying an implicit promise of becoming less dependent on physical resources. At the same time, the current understanding of digital reading goes beyond dedicated e-readers or definable digital media products such as magazines or newspapers. LÄS MER

  3. 3. The Leaf Project : E-Reading Platform Commercialization Plan

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :George Khalil; [2011]
    Nyckelord :commercialization plan; e-book; publishing;

    Sammanfattning : The publishing industry currently faces a re-birth due to the rise of Information Technology (IT),which has created new production and distribution channels. Paper is no longer the only form for publishing; tablets, e-reader, smart phones, and Personal Computer (PC) screens are gaining anincreasing market share. LÄS MER