Sökning: "E-learning pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden E-learning pedagogik.

  1. 1. DIGITALA LÄROMEDEL I PRAKTIKEN En kartläggning av lärares upplevelse av användningen av digitala läromedel i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Annie Petersson; Daniel Pettersson; [2019-07-11]
    Nyckelord :Adaptivt lärande; digitala läromedel; e-learning; pedagogik; TAM; teknisk kunskap; TPACK; ämneskunskap;

    Sammanfattning : The Swedish school is being digitized and the acquisition of digital teaching materials is a part of the process. When the teaching materials begins to be used, it leads to changes in teaching and other work. LÄS MER

  2. 2. Utbildning i en teknologiserad värld : En kvantitativ enkätstudie om vad som påverkar inställningen till online-utbildning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Rebecca Rosenlund; [2019]
    Nyckelord :Online-utbildning; inställning; attityd; kvalitativ metod; e-learning; nätbaserad utbildning; webbaserad utbildning; UTAUT; pedagogik; arbetslivspedagogik;

    Sammanfattning : Studien har genomförts med stöd i en kvantitativ enkät om vad som påverkar inställningen till online-utbildning. Genom Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) samt tidigare forskning har 5 faktorer valts att undersökas som möjliga faktorer till vad som påverkar inställningen till online-utbildning. LÄS MER

  3. 3. Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcin A. Wojnar; [2018-07-04]
    Nyckelord :motivators and inhibitors of online teaching; online faculty experiences; distance education; e-learning; flipped classroom; teaching online; online education; activity theory;

    Sammanfattning : The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists that explored the strengths and challenges associated with online education and the desirable faculty skills related to online teaching. LÄS MER

  4. 4. Rekommendationsmotor: med fokus inom E-lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lennart Jakobsson; Thires Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Recommendation engine; implicit data; collaborative filtering; E-learning; recommendations; Rekommendationsmotor; implicita data; samarbetsfiltrering; E-lärande; rekommendationer;

    Sammanfattning : Studier kring rekommendationsmotorer är ett område med större signifikans i en växande digital verklighet. Mängden med information ökar och med mer information blir det svårare att hitta det som för individen är av intresse. LÄS MER

  5. 5. Chatbots in education : A passing trend or a valuable pedagogical tool?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sofie Roos; [2018]
    Nyckelord :Chatbot; Articial Intelligence Markup Language AIML ; Articial intelligence AI ; Education; Learning; E-learning; Chatbot; Articial Intelligence Markup Language AIML ; Artificiell intelligens AI ; Utbildning; Pedagogik; E-lärande;

    Sammanfattning : Digitalizing education and reinventing the learning experience is one of the big challenges in this age of information. In the eld of E-learning, the application of a chatbot as part of the education has shown interesting potential, both as a teaching and administrative tool. LÄS MER