Sökning: "E-learning pedagogik"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden E-learning pedagogik.

  1. 11. Utbildning i en teknologiserad värld : En kvantitativ enkätstudie om vad som påverkar inställningen till online-utbildning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Rebecca Rosenlund; [2019]
    Nyckelord :Online-utbildning; inställning; attityd; kvalitativ metod; e-learning; nätbaserad utbildning; webbaserad utbildning; UTAUT; pedagogik; arbetslivspedagogik;

    Sammanfattning : Studien har genomförts med stöd i en kvantitativ enkät om vad som påverkar inställningen till online-utbildning. Genom Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) samt tidigare forskning har 5 faktorer valts att undersökas som möjliga faktorer till vad som påverkar inställningen till online-utbildning. LÄS MER

  2. 12. Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcin A. Wojnar; [2018-07-04]
    Nyckelord :motivators and inhibitors of online teaching; online faculty experiences; distance education; e-learning; flipped classroom; teaching online; online education; activity theory;

    Sammanfattning : The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists that explored the strengths and challenges associated with online education and the desirable faculty skills related to online teaching. LÄS MER

  3. 13. Rekommendationsmotor: med fokus inom E-lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lennart Jakobsson; Thires Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Recommendation engine; implicit data; collaborative filtering; E-learning; recommendations; Rekommendationsmotor; implicita data; samarbetsfiltrering; E-lärande; rekommendationer;

    Sammanfattning : Studier kring rekommendationsmotorer är ett område med större signifikans i en växande digital verklighet. Mängden med information ökar och med mer information blir det svårare att hitta det som för individen är av intresse. LÄS MER

  4. 14. Chatbots in education : A passing trend or a valuable pedagogical tool?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sofie Roos; [2018]
    Nyckelord :Chatbot; Articial Intelligence Markup Language AIML ; Articial intelligence AI ; Education; Learning; E-learning; Chatbot; Articial Intelligence Markup Language AIML ; Artificiell intelligens AI ; Utbildning; Pedagogik; E-lärande;

    Sammanfattning : Digitalizing education and reinventing the learning experience is one of the big challenges in this age of information. In the eld of E-learning, the application of a chatbot as part of the education has shown interesting potential, both as a teaching and administrative tool. LÄS MER

  5. 15. Introduktionsprocessen - förmedling av information eller socialisation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Susanna Hansson; Elin Sanfridsson; [2017]
    Nyckelord :introduktionsprocess; socialisationsprocess; organisationskultur; e-learning; enhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vår uppsats och dess syfte tar sin början i en aktuell utmaning som vår valda organisation står inför. Genom organisationens geografiska spridning med dess bredd, subkulturer samt spridda yrkesroller, har organisationens ledning svårigheter att nå ut med hur en övergripande introduktion av nya medarbetare generellt sett bör gå till. LÄS MER