Sökning: "E-learning pedagogik"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden E-learning pedagogik.

  1. 6. "Ensamhetens vår" : En fenomenografisk analys över lärares uppfattningar om distansundervisning vid drama- och teaterpedagogutbildningar. under covid-19.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Patrik Gullbing; [2021]
    Nyckelord :Drama; theatre; drama in education; educational drama; covid-19; distance learning; relational pedagogy; multimodal theori; phenomenografi; applied theatre; e-learning; dramapedagocial education; theatrepedagocial education; covid-19.; Dramapedagogik; teaterpedagogik; covid-19; distansundervisning; relationell pedagogik; multimodal teori; fenomenografi; drama; applied theatre; covid-19.;

    Sammanfattning : The background for this study is the immediate readjustment to distance work for drama- and theatrepedagocial-education due to the Covid-19 pandemic during the spring of 2020. Central for these educations is the focus on interplay, aesthetic processes, leadership and physical embodiment, which heavily relies on interaction together with the group in a common physical space. LÄS MER

  2. 7. E-lärande för kompetensutveckling : En kvalitativ intervjustudie om psykologers ochpsykoterapeuters upplevelser kring e-lärande

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Charlie Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :e-learning; distance education; further education; skill development for psychologists and psychotherapists; user experience; e-lärande; distansutbildning; vidareutbildning; kompetensutveckling för psykologer och psykoterapeuter; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Background/objective: Many studies report positivelearning results for e-learning for skill development in anumber of different settings, whereas one of these settings isin the work with mental health. However, mental healthissues are a globally increasing problem, not least in Sweden,and the need for effective and easily accessible skilldevelopment alternatives is therefore very high. LÄS MER

  3. 8. LMS PRACTICES TO SUPPORT WORKPLACE E-LEARNING

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Charlotte Cohn; Danai Papadimitriou; [2020-11-17]
    Nyckelord :Workplace; e-learning; LMS; Learning Analytics;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to investigate workplace e-learning in a contemporary setting in order to contribute to companies developing their training and to the research on workplace e-learning. This is approached by scrutinising learning needs and instructional approaches for e-learning, by investigating the potential for evaluating online learning activity based on Learning Analytics data collected by Learning Management Systems (LMS) and by researching the relation between learning goals and job performance. LÄS MER

  4. 9. E-learning - vägen till hållbart arbetsplatslärande? En studie om de hinder och möjligheter medarbetare upplever i relation till arbetsplatslärande genom e-learning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Markus Richter; Ruta Karlsson; [2020]
    Nyckelord :E-learning; workplace-learning; learning-process; self-learning; self-directed learning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the era of digitalization increased demands have been set upon businesses to stay up-to-date, being adaptive, flexible and innovative which contributes to a higher focus on learning at the workplace. To cope with these demands organizations have begun using e-learning platforms. LÄS MER

  5. 10. DIGITALA LÄROMEDEL I PRAKTIKEN En kartläggning av lärares upplevelse av användningen av digitala läromedel i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Annie Petersson; Daniel Pettersson; [2019-07-11]
    Nyckelord :Adaptivt lärande; digitala läromedel; e-learning; pedagogik; TAM; teknisk kunskap; TPACK; ämneskunskap;

    Sammanfattning : Den svenska skolan digitaliseras och införskaffandet av digitala läromedel är en del av processen. När läromedlen börjar användas leder det till förändringar i undervisningen och i övrigt arbete. Förändringarna och dess konsekvenser för skolan behöver tydliggöras och de krav digitala läromedel måste uppfylla behöver klarläggas. LÄS MER