Sökning: "E-shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet E-shopping.

  1. 1. Paketbox? Yes box! : Skillnader och likheter vid kunders användning av paketbox som leveransalternativ vid e-handel från apoteks- respektive modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Kempe Sjöström; Hannah Sackbrook; [2022]
    Nyckelord :parcel locker; delivery time; geographical convenience; opening hours; environmental sustainability; ease of use; avoidance of human interaction; pharmacy industry; fashion industry; e-commerce customer; paketbox; leveranstid; geografisk bekvämlighet; öppettider; miljömässig hållbarhet; användarvänlighet; undvikande av mänskliga interaktioner; apoteksbranschen; modebranschen; e-handelskund;

    Sammanfattning : De senaste åren har kantats av en ökad e-handel samt allt högre krav från kunder på leveransalternativ. Paketbox är ett leveransalternativ som ökar alltmer i popularitet men är i Sverige fortfarande under utveckling. Två branscher där de flesta kunder har e-handlat från är apoteksbranschen och modebranschen. LÄS MER

  2. 2. Från att konsumera medier till att konsumera varor : En studie om hur Instagram-användare upplever och förhåller sig till konsumtion på applikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Stålbalk Brodin; Rita Malkhasian; [2020]
    Nyckelord :E-shopping; Social commerce; E-commerce; Marketing; Social media; Instagram; User-generated content; Impulse buying; Instagram-shopping; Triangulation; E-handel; Marknadsföring; Sociala medier; Instagram; Konsumentgenererat innehåll; Impulsköp; Instagram-shopping; Triangulering;

    Sammanfattning : In a short period of time, the internet has become more of an essential asset for people to perform their daily tasks. With the consumption of products and services reaching an all-time high, impulse buying has become a growing issue. Instagram is one of the world’s most popular social media platforms and recently launched new shopping functions. LÄS MER

  3. 3. Mot en grönare e-handel? : En studie över hur Sveriges största e-handelsplatser applicerar CSR i sin informationsarkitektur

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Antonsson; Sandra Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :CSR; e-handel; hållbar utveckling; informations-arkitektur;

    Sammanfattning : This bachelor study aims to investigate in what extent, and how, the biggest e-commerces in Sweden applies CSR (Corporate Social Responsibility) related content in the information architecture on their websites. Based on previous research and conventions, a thorough reviewing protocol has been created and used to gather data. LÄS MER

  4. 4. E-livsmedel : Barriärer och främjande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Ceder Molander; Hanna Julkunen; [2017]
    Nyckelord :E-Grocery; e-shopping; barriers; contributing factor; Buying- decision processes; case study; E-livsmedel; e-handel; barriärer; främjande faktorer; köpbeslutsprocess; fallstudie;

    Sammanfattning : First of all, we want to inform the readers that this thesis is written in Swedish before addressing the abstract.The possibility to buy groceries online has been a possibility since 1996 in Sweden, but the growth of the service did actually begin a few years ago. LÄS MER

  5. 5. Social e-shopping : motivation och värde vid interaktion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Ek; Josefine Viding; [2017]
    Nyckelord :social e-shopping; e-commerce; social media; motivational factors; values; social e-shopping; sociala medier; e-handel; motivationsfaktorer; värde;

    Sammanfattning : Social media and e-commerce has become a part of every day life for many people.Recommendations and opinions about different products play a big part in the buying process. This is something that is hard to satisfy in e-commerce, therefore conversations and discussions about buying in social media have become more common. LÄS MER