Sökning: "ECERS"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet ECERS.
1. Mer lika än olika. En studie om kvalitet i förskoleklass
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Forskningsansatsen i denna studie var mixed method där ett strukturerat observationsmaterial, ECERS-R, användes tillsammans med kompletterande kvalitativa intervjuer. Metodansatsen var multipel fallstudie där fem förskoleklasser observerandes. LÄS MER
2. More differences than similarities : A multiple case study of preschool education and care in Uganda
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study about preschool education and care in four preschools, in Uganda, used a mixed-methods approach and a multiple-case study design. It investigated the preschools’ qualities, the resources available, the organisation, characteristics in regard to children with special educational needs and the preschools’ strengths, challenges and improvement needs. LÄS MER
3. När samspel leder till utveckling och inkludering : Pedagogers och barns tankar om samspel i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Ge oss tid att skapa lek och lärmiljöer för varje barn! : Pedagoger och barn om förändringsmöjligheter för inkluderande lek och lärmiljöer i förskolan - en aktionsforskningsansats
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : På vilket sätt vi tar till vara barn i behov av särskilt stöds perspektiv i våra verksamheter är en väsentlig fråga för att kunna skapa inkludeerande lek och lärmiljöer för varje barn. I denna studie har en aktionsforskningsansats använts tillsammans med skattningsmaterialet Early childhood enviroment rating scale - ECERS-metoden under fem samtal med ett arbetslag för att möjliggöra ovanstående arbete. LÄS MER
5. "Vi vill förändra!" : Pedagogers och barns tankar om den fysiska miljöns utrymme och inredning på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Den fysiska miljön i förskolan kan innebära både möjligheter och hinder i arbetet med att skapa en inkluderande miljö. För att lyfta vilka faktorer i förskolans utrymme och inredning som påverkar kvaliteten och verksamhetens förutsättningar att skapa en miljö som präglas av inkludering och delaktighet är det systematiska kvalitetsarbetet viktigt. LÄS MER