Sökning: "EFFEKTIVISERING INOM TJÄNSTEFÖRETAG"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden EFFEKTIVISERING INOM TJÄNSTEFÖRETAG.
1. Automation - Ett stöd eller substitut för den mänskliga arbetskraften? En studie om tillämpning av automation inom tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Att digitaliseringen har revolutionerat och transformerat människans sätt att leva samt kommunicera är ett faktum. Den digitala utvecklingen har även haft stor inverkan på människans arbetsplats där allt fler arbetsuppgifter har automatiserats som resultat av ett kraftigt ekonomiskt tryck. LÄS MER
2. Onödig efterfrågan i banksektorn : en kvalitativ studie om varför onödig efterfrågan uppstår inom telefonbanken
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syftet: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för varför onödig efterfrågan uppstår på Telefonbanken. Teoretisk och empirisk metod: Det har gjorts en kvalitativ studie med en abduktiv ansats vilket innebär att vi arbetat med teorin och sedan återvänt till empirin för att se dess betydelse för teorin. LÄS MER
3. En fallstudie om lagereffektivisering - Coop Extra Norremark
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Denna studie handlar om varuhantering och lagerstyrning av kolonialvaror på Coop Extra Norremark i Växjö. Studien var ett uppdrag från Coop Extras butikschef, som ansåg att matbutiken var i behov av att effektivisera butikens varuhantering och lagerstyrning av kolonialvaror. LÄS MER
4. Outsourcing av marknadsföringsfunktionen : en fallstudie om varför tjänsteföretag outsourcar och hur det påverkar verksamheten
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En ökad tillväxt inom tjänstesektorn och företagens strävan efter att bli mer konkurrenskraftiga har bidragit till högre användning av ett betydelsefullt verktyg i affärsvärlden: outsourcing. Outsourcing gör det möjligt för företag att köpa in tjänster som saknas internt. LÄS MER
5. "Gneta på..." : Hur bör en politiskt styrd organisation agera för att inte påverkas av förändrade förutsättningar?
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det är av vikt att implementera innovation i organisationer som verkar i en påverkbar och föränderlig miljö. De organisationer som påverkas av exempelvis politiska beslut har en svårare utmaning att bemöta detta. LÄS MER