Sökning: "EN 16351"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden EN 16351.
1. Evaluation of a testing method for shear stiffness properties for cross laminated timber
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaperSammanfattning : Cross laminated timber (CLT) is an engineered wood product that was first developed in the 1990s. Since then it has grown in popularity thanks to its many advantages such as: low environment impact, high degree of prefabrication and low weight. As the material is relatively new the standardization process is still in the early stages. LÄS MER
2. Industrial Requirements for Cross-Laminated Timber Manufacturing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Wood is a valuable sustainable material that meets the requirements for structural application. Cross-laminated timber (CLT) is a wood-based product that is mainly used in the building industry. Due to the rapid global market increase, a number of new CLT plants are emerging worldwide and thereby a need for standardisation is more than ever. LÄS MER
3. Visionen om Köpenhamn som koldioxidneutral : En diskursanalys av den hållbara stadsvisionen
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : .... LÄS MER
4. Googles sökmotor på lokal nivå : En kvalitativ studie om hur fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad förhåller sig till Googles sökmotor i deras digitala kommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle; Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Titel: Googles sökmotor på lokal nivå – En kvalitativ studie om hur fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad förhåller sig till Googles sökmotor i deras digitala kommunikation. Författare: Emma Holmberg och Andreas Good Handledare: Linus Andersson Examinator: Malin Hallén Typ av arbete: Kandidatuppsats Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur anställda på fem mäklar- och fastighetsbyråer i Halmstad upplever att de använder Googles sökmotor i deras digitala kommunikation. LÄS MER
5. Formativa strategier i skolan
Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera och därefter systematisera de problem som eleverna kan tänkas ha för bättre måluppfyllelse och därefter komma med förslag på formativa strategier eleverna kan använda sig av för ökad måluppfyllelse. Källmaterialet består av 103 inlämningsuppgifter och den övergripande analysen har gjorts utifrån principerna för aktionsforskning. LÄS MER