Sökning: "ERIK KÄLLMIN"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ERIK KÄLLMIN.

  1. 1. Cross-Border Acquisitions Targeting Emerging Market Firms - A Study of Acquirer Returns

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Erik Källmin; Carl Jakobsson; [2011]
    Nyckelord :M A; Cumulative abnormal return; Cross-border acquisitions; Emerging markets;

    Sammanfattning : In this study we use a sample of cross-border control acquisitions, performed by U.S. acquirers targeting emerging market and developed market firms, divided into two sub-periods represented by 1998-2002 and 2003-2007. LÄS MER

  2. 2. Hur handelns egna märkesvaror påverkar konsumentens upplevda variation inom ett sortiment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Källmin; Andreas Bengtsson; [2006]
    Nyckelord :EMV; EVM; dagligvaruhandeln; livsmedelbranschen; variation; mångfald; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att ur ett konsumentperspektiv förklara huruvida det finns ett samband mellan konsumentens upplevelse av variationen och förekomsten av EMV inom ett sortiment. Teori En genomgång av befintlig teori rörande områdena konsumentupplevd variation, konsumentupplevd kvalite och EMVs inverkan på faktisk variation som har legat till grund för utformning av vår teoretiska referensram. LÄS MER

  3. 3. Jakten på det grå guldet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Källmin; Anna Pettersson; David Folkesson; Jesper Sahlman; [2005]
    Nyckelord :Fyrtiotalister; Värderingar; Marknadskommunikation; Resebranschen; Marknadsmix; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har i denna uppsats undersökt vilka speciella egenskaper bland fyrtiotalisterna som kan anses vara viktiga att ta hänsyn till vid marknadsföring av resor. Vi diskuterar hur dessa egenskaper kan vara till nytta ur ett sändarperspektiv i marknadsföringssammanhang. LÄS MER