Sökning: "ERIK MEDIN"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ERIK MEDIN.

  1. 1. Seven generations of gaming

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Medin; Erik Persson; [2009]
    Nyckelord :Console; Key; Factors; Game; Installed base; Lockout; Lock-in; Strategic Management; Strategy; Success; System; Video; Videogame; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.... LÄS MER

  2. 2. Lyx eller premiumvarumärke - same same but different?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Eklund; Erik Medin; [2009]
    Nyckelord :Exklusivitet; lyx; lyxens karaktäristiska särdrag; premium; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Eftersom det inte finns så mycket tidigare forskning bedriven inom ämnesområdet lyx och premium vill vi skapa en ökad förståelse för vad detta egentligen är och vilka utmärkande särdrag som karaktäriserar dessa varumärken. Dessutom finner vi forskningen än mer outvecklad och inte bedriven i någon större omfattning utifrån ett företagsperspektiv hur signifikanta lyxens egenskaper är i dessa varumärkens identiteter för att bibehålla sin status och exklusivitet. LÄS MER

  3. 3. Kan ett modeföretags CSR-arbete bygga varumärkeskapital? - En studie om modeföretaget Weekday

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Calle Rosenqvist; Erik Medin; Dan Stenqvist; [2008]
    Nyckelord :Weekday; CSR-arbete; konsumentbaserat varumärkeskapital; modebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera på vilket sätt modeföretag genom sitt CSR-arbete kan stärka sitt konsumentbaserade varumärkeskapital. Metod: Vi har utgått från en deduktiv ansats och genomfört en kvantitativ enkätundersökning i syfte att ta reda på konsumenternas åsikter om modeföretagens CSR-arbete. LÄS MER