Sökning: "ETCS"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet ETCS.

  1. 16. Leverantörens varumärkesstrategi : En studie om hur konsumenters beteende kan påverka leverantörers varumärkesstrategi gällande private label och national brands  

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Andersson; Rebecca Danielsson; [2014]
    Nyckelord :Private Label; National Brands; Brand Strategy; Supplier; Consumer Behaviour; Attitude loyalty; Behaviour loyalty; Private Label; National Brands; Varumärkesstrategi; Leverantör; Konsumentbeteende; Attitydslojalitet; Beteendelojalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Leverantörens varumärkesstrategi – En studie om hur konsumenters beteende kan påverka en leverantörs varumärkesstrategi gällande private label och national brands Kurs: Examensarbete, Civilekonomexamen, Marknadsföring, 30hp (4FE62E) Lärosäte: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kalmar Författare: Amanda Andersson och Rebecca Danielsson Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Bertil Hultén Datum: 2014-05-26 Nyckelord: Private Label, National Brands, Varumärkesstrategi, Leverantör, Konsumentbeteende, Attitydslojalitet, Beteendelojalitet   Bakgrund: Varumärkesutbudet på hyllorna i dagligvaruhandeln har förändrats. Denna uppsats fokuserar på hur en konsuments beteende gällande varumärkena private label och national brands ser ut. LÄS MER

  2. 17. How do sensory cues and trust affect the customer experience? : A study on the relationships between sensory cues, trust and experience in the Swedish nightclub industry

    Master-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miralem (published under the name Miralem Hasanovic) Helmefalk; [2013]
    Nyckelord :Experience; Trust; Sensory Marketing; Sensory Cues in Offering Experiences; Nightclubs; Five Senses; Swedish restaurant industry.;

    Sammanfattning : Title How do sensory cues and trust affect the customer experience?, A study on the relationships between sensory cues, trust and experience in the Swedish nightclub industry Author Miralem Hasanovic Tutor Soniya Billore Examiner Sarah Philipson Course Marketing Master Programme, Advanced, Spring 2013, Master thesis, 30 ETCS Keywords Experience, Trust, Sensory Marketing, Sensory Cues in Offering Experiences, Nightclubs, Five Senses, Swedish restaurant industry. Purpose Purpose is to investigate the relationships between sensory marketing, trust and experience in nightclubs. LÄS MER

  3. 18. ERTMS - approximation av lutningar för högre kapacitet på järnvägsnätet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningar i Helsingborg

    Författare :Jan Näpärä; John Pettersson; [2012]
    Nyckelord :ertms; etcs; gsm-r; lutningar; approximation; järnväg; ådalsbanan; signalsystem; gradients; railway; signalling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Ådalsbanan, an existing railway-line in northern Sweden, is a line that has been upgraded from the current Swedish signaling system, ATC, to the new standard in Europe, ERTMS. While the upgrade was ongoing there was a problem discovered, there were too many gradients on the line for the system to handle. LÄS MER

  4. 19. Is GSM-R the limiting factor for the ERTMS system capacity?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Trafik och logistik

    Författare :Gustaf Lindström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The European Rail Traffic Management System, ERTMS, is introduced as a common signalling system for the European railway network. ERTMS consist of two main parts, the signalling part ETCS and the radio transmission system GSM-R, based on the well-established GSM standard. LÄS MER

  5. 20. Strategic analysis about railway signalling system evolution to ETCS level 2 and 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Trafik och logistik

    Författare :Pedro Melim; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER