Sökning: "EXAMENSARBETE sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 167 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE sociala medier.

  1. 1. Skuggan av sociala medier. Forskningsöversikt om sambandet mellan unga kvinnors psykiska ohälsa och användandet av sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Hälsa och samhälle

    Författare :Helin Erman; Frida Dahlgren; [2019]
    Nyckelord :Självkänsla; sociala medier; kroppsmissnöje; kroppsuppfattning; psykisk ohälsa; unga kvinnor.;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Titel: Skuggan av sociala medier. - Forskningsöversikt om sambandet mellan unga kvinnors psykiska ohälsa och användandet av sociala medier. Institution: Fakulteten för hälsa och samhälle, Malmö Universitet. Kurs: SP163A, Socialpsykiatri: Examensarbete, 15 högskolepoäng. LÄS MER

  2. 2. "Sociala medier är magi för en musiker"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Karlsson; Johanna Lindell; Johan Nikolai; [2019]
    Nyckelord :Självständig artist; marknadsföring; skivbolag; kontroll; musikbranschen; relation; samarbete; sociala medier; värdeskapande; indiebolag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: “Sociala medier är magi för en musiker” - En kvalitativ studie om samarbetet mellan artister och skivbolag, samt de framstående orsaker som satt relationen i förändring Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Jon Karlsson, Johanna Lindell & Johan Nikolai Handledare: Oskar Christensson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringens betydelse för samarbetet mellan skivbolag och artister. LÄS MER

  3. 3. Grannspråksundervisning i svenskämnet i grund- och gymnasieskolan : En litteraturstudie med nordiskt språkligt fokus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Anna Ringnér; [2019]
    Nyckelord :Grannspråk; grannspråksundervisning; digital undervisning; nordisk gemenskap; didaktik.;

    Sammanfattning : Syftet med den här systematiska litteraturstudien var att undersöka och kartlägga forskningsfältet om grannspråksundervisning inom svenskämnet kopplat till kursplanerna. Forskningsfrågorna handlade om vilket innehåll grannspråksundervisningen ska ha, vilka arbetssätt som är lämpliga samt vad som gynnar respektive hämmar grannspråksundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersen; Siri Lindgren; Emma Sandin; [2019]
    Nyckelord :Ansvar; Barn; Influencer Marketing; Reklam; Sociala medier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera? - En kvalitativ studie om hur en mediebyrå och två influencernätverk beaktar barns förmåga att hantera reklam vid influencer marketing Seminariedatum: 2019-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Siri Lindgren, Ebba Petersen, Emma Sandin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Ansvar, Barn, Influencer Marketing, Reklam, Sociala medier Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur en mediebyrå samt två influencernätverk tar barn i beaktning vid marknadsföring via influencers på sociala medier. Metod: En kvalitativ multipel fallstudie med ett hermeneutiskt-fenomenologiskt synsätt har genomförts. LÄS MER

  5. 5. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Simon Andersson; Gustaf Persson; [2019]
    Nyckelord :Country-of-origin; COO; Country-of-origin effects; Product evaluation; Cultural differences; Made in China; Consumer behaviour; Purchase decision; Trust;

    Sammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market  Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER