Sökning: "EXAMENSARBETE sociala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 221 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE sociala medier.

  1. 16. Att välja rätt färg inom digital marknadsföring : Hur upplever människor en bild beroende på dess färgsättning?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Malin Jakobsson; Viktor Brunstedt Wallin; [2023]
    Nyckelord :color; color theory; color psychology; digital marketing; social media; färg; färgteori; färgpsykologi; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vilken betydelse färgval har utifrån skapade reklaminslag, anpassat för Instagram. Vi utgår från några grundläggande begrepp om visuell färguppfattning som har sitt ursprung i färgteori, färgpsykologi, färgsystem och färguppfattning. LÄS MER

  2. 17. Den unge romantikerns lidanden : om dejtingfenomenet "icks" och kärleksrelationer i (den digitala) moderniteten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Vera Stiglund; [2023]
    Nyckelord :icks; the ick; dejting; kärlek; digitalisering; modernitet; individualisering; konsumtion; metareflexivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsats har titeln “Den unge Romantikerns lidanden” och är ett examensarbete i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Uppsatsen är skriven av Vera Stiglund och utforskar dejtingfenomenet icks. LÄS MER

  3. 18. Utvärdering av tandkräm för minskad tandkänslighet : En marknadsundersökning av CAPOSAL® Tandkräm

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Tillämpad materialvetenskap

    Författare :Raisa Razwana; Blessing Ezeilo; [2023]
    Nyckelord :Medicinsk teknik;

    Sammanfattning : Hypersensitive teeth are a regular issue for many people. The ingredients in CAPOSAL® Toothpaste aim to strengthen tooth enamel and relieve sensitivity by mineralization. The effectiveness and functionality of CAPOSAL® Toothpaste have only been studied in controlled lab settings. LÄS MER

  4. 19. “På Youtube finns allt.” En enkätstudie rörande mellanstadieelevers användning av plattformen Youtube i den medialiserade barndomen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Emelie Svensson; Isabella Thyberg; [2022-03-16]
    Nyckelord :YouTube; Barndom; Sociala medier; Barns perspektiv; Barndomssociologi; Identitetsskapande; Medialisering; Digitalisering; Fritidshem;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har vi valt att utforska hur barns användande av plattformen Youtube har för betydelse i några mellanstadieelevers vardagsliv. Vi intresserade oss mer specifikt för hur dessa erfarenheter eleverna har av användningen kan relateras till sociala arenor i fritidshem och skola. LÄS MER

  5. 20. Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige, en del av modebranschens marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lawnd Ali; Camilla Nee; [2022]
    Nyckelord :Sociala Medier; Kundengagemang; Sociala media Marknadsföringsaktiviteter; Interaktion Kommunikation;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige,  en del av modebranschens marknadsföringsstrategi - En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lawnd Ali och Camilla Nee Handledare: Peter Ek Datum: 2022 - Januari Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka kundernas perspektiv på den roll som interaktionen och kommunikationen spelar när det kommer till modeföretagens marknadsföring inom sociala medier i Sverige. Studiens forskningsfråga innefattas av; Vad anser användare av sociala medier om modeföretagen inom Sveriges användning av sina sociala medier som marknadsföring när det kommer till kommunikation, interaktion och kundengagemang? Metod: Uppsatsen innefattas av en kvalitativ metod med deduktiv ansats, där det empiriska materialet samlats in genom semistrukturerade intervjuer genomförda via zoom och över telefon. LÄS MER