Sökning: "EXAMENSARBETE storytelling"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE storytelling.

  1. 1. Berättelser om digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Trozelli; Edvin Eriksson; Leo Mitelman; [2023]
    Nyckelord :Storytelling; the grand narrative; antenarrative; sensegiving; sensemaking; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå Författare: Edvin Eriksson, Leo Mitelman och Philip Trozelli Handledare: Anna Stevenson Fem nyckelord: Digitalisering, storytelling, narrativ, sensegiving och sensemaking Frågeställning: Hur framställs berättelsen om digitalisering på olika vis? Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och förstå hur olika berättelser om digitalisering presenteras från olika perspektiv i en organisation. Med en narrativ analys utifrån befintlig litteratur, strävar uppsatsen efter att skapa mening och förståelse om hur olika aktörer i en organisation framställer berättelser om digitalisering. LÄS MER

  2. 2. Ta tillbaka kontrollen över din ekonomi : En studie om hur storytelling kan motivera unga till att bli aktiva när de fått en skuld

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Felicia Ljungberg; [2023]
    Nyckelord :storytelling; narratology; rhetoric; technical information; information design; text design; agencies; indebtedness.; Informationsdesign; textdesign; storytelling; teknikinformation; retorik; narratologi; myndigheter; överskuldsättning;

    Sammanfattning : De senaste åren har det totala skuldbeloppet för unga mellan 18 och 25 år ökat hos Kronofogden. 2022 genomförde Kronofogden en egen studie om unga som har skulder hos dem. Studien visade att många unga blir passiva när de får reda på att de fått en skuld hos Kronofogden. LÄS MER

  3. 3. "Smell the horse, dad" : A qualitative case study on using scents as a sensory tool to bridge historical information through embodied storytelling within a museum

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jessica Andersson; [2023]
    Nyckelord :Scent design; user experience; observational smellscapes; children´s user experience; olfactory stimuli; sensory experience; storytelling; embodied storytelling; exhibition design; children; 17th century exhibition; interaction.;

    Sammanfattning : The thesis was conducted as the master thesis for a Master's in innovation and design. The aim of this thesis was to investigate in what ways scent can be used as an olfactory stimulation within exhibitions and to access the possible effects that occur from bridging historical contexts with scent within the exhibitions – as a tool for embodied storytelling. LÄS MER

  4. 4. THE GUTTER IN-BETWEEN MOVING PANELS

    Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Stef Gaines; [2022]
    Nyckelord :comics; visual arts; film; animation; comic storytelling; comic narration; comic; anxiety; visual communication;

    Sammanfattning : There’s a party this evening but Tilde is feeling too awkward. Travelling between mediums. LÄS MER

  5. 5. Viskleken slutar aldrig bra

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Rothstein; Emily Ludvigsson; Thea Wadell; Ebba Hoffenback; [2022]
    Nyckelord :Intern kriskommunikation; Medarbetare; Samhällskris; Meningsskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Viskleken slutar aldrig bra”: En studie om hur medarbetare uppfattar intern kommunikation under samhällskriser. Seminariedatum: 2 Juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 hp Författare: Ebba Hoffenback, Emily Ludvigsson, Fredrik Rothstein, Thea Wadell Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Intern kriskommunikation, Medarbetare, Samhällskris, Meningsskapande Forskningsfråga: Hur upplever medarbetare den interna kriskommunikationen under Ukrainakrisen 2022? Hur upplever medarbetare att mening skapas för det som internt kommuniceras under en samhällskris? Syfte: Syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser av den interna kriskommunikation som följde under Ukrainakrisen 2022, samt identifiera vad det är som upplevs vara meningsskapande vid intern kommunikation under samhällskriser. LÄS MER