Sökning: "EXAMENSARBETE strategisk kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE strategisk kommunikation.
21. Såld på internet - En studie om övervakning och integritet på Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Sociala medier har förändrat förutsättningarna för social interaktion. Idag spelar sociala medier en viktig roll i användares sociala liv, men betendet på sociala medier skiljer sig dock från hur människor beter sig i den fysiska världen. LÄS MER
22. Leverans till din dörr - en matupplevelse som aldrig förr. En kvalitativ studie av hur svenska livsmedelsföretag på nätet skapar varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen om hur svenska nätbaserade livsmedelsföretag som levererar måltidslösningar, i form av exempelvis matkassar, skapar varumärkeskapital. Utvecklingen av näthandel har gjort det möjligt för företag att skapa och upprätthålla relationer till konsumenterna i den digitala miljön. LÄS MER
23. En PRessad Framtida Relation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar att skapa en förståelse för den komplexa relationen mellan journalister och PR-praktiker, genom att undersöka hur journaliststudenter i Skåne uppfattar sina roller som framtida journalister, deras syn på PR, samt journalisti-kens relation till PR. Studien undersöker även vilken roll utbildningen har i skap-andet av journaliststudenternas syn på PR. LÄS MER
24. Att samarbeta i kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Våld i samband med fotbollsmatcher har länge varit ett problem i Sverige. Den 30 mars 2014 nådde det sin kulmen när en Djurgårdssupporter misshandlades till döds i samband med en match mot Helsingborgs IF, vilket blev starten för en kris som drabbade både Helsingborgs IF och dess supporterförening Kärnan. LÄS MER
25. Hur gör privat och offentlig sektor för att attrahera rätt talanger?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Forskningsområdet kring employer branding har vuxit till ett nyckelområde inom strategisk kommunikation. Forskningen har varit otillräcklig när det gäller att studera det praktiska arbetet med employer branding i relation till offentlig och privat sektor. LÄS MER